10 oktober, tisdag

Igår var det jobb & det var full fart, radonsäsongen är igång så nu har vi att göra i ett halvår framåt.

Det var så skönt att komma hem & mysa med familjen, tända brasa & ljus & se ikapp Förrädarna, vi alla gillar det!

Imorse lämnade jag barnen & hade utvecklingssamtal med Filippa.
Och wow vilken tjej, jag vet hur duktig hon är, jag ser & hör det varje dag.
Men att höra alla fina ord om henne, vilken bra person hon är mot alla.

Även en annan pedagog stod & pratade med mig & Daniel när vi hämtade barnen & han sa att det är inte många barn som är som Filippa.
Ytterst få som lyssnar som hon gör, är snäll mot allt & alla & gör alltid vad personal vet om när andra struntar i det.

Han berömde även Valle såklart för saker, vår lilla fotbollshuligan.

Man blir liksom extra stolt ibland.

Hursom haver.

Vid 11 var det dags för Kjelles begravning, det var en jobbig stund men också väldigt fin.
Mest jobbigt att se fina Anita så ledsen.

Efter begravningen åkte vi alla & åt lunch & det blev ett väldigt fint avslut för oss på dagen.

När vi kom till Uppsala gick vi ner på marknaden endast för munkar & churros, det bästa på marknaden!

Sen hämtade vi hem barnen vid 3.
Jag fixade mat, Daniel fixade i garaget & åkte till tippen, jag tog en promenad sen har vi myst med barnen hela kvällen.

En jobbig dag som blev väldigt fin.

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0