Bildregn från Kolmården

31 juli, tisdag

Snart hämtar micke, daniel, emelie å fredrik upp mig å sen rullar vi mot koooolmåååården!!! :D

Bra dag

Bra första dag på jobbet! Skönt med vardag igen.. När jag sluta mötte jag lina i stan, vi gick till östermalm där lina färga å klippte håret hos en kompis! Så där blev vi i någon timme men det var bara trevligt, å lina blev såååå fin så!! Eftet det blev de sen middag på barbeque å sen hem för dh maraton å godis! En välbehövlig kväll med lina!!

Me today

30 juli, måndag

Det var så mysigt att somna till regnet igår, synd bara att daniel inte var här. Jag gick upp kvart över sex idag å tog en dusch, sen åt jag frukost, så nu ska jag väl ta på lite mascara å ta mig till jobbet sen, jobbar 9-17! Har inte jobbat på 2,5 vecka, först semester sen en vecka sjukskrivning! Men nu kör vi igen!!

28 juli, söndag

Kollar på film i soffan å har så läskigt ont i huvudet å yr. Har knaprat alvedon utan verkan, usch.. Daniel vill att jag ska kolla upp det, men väntar någon dag till.. Men imorn ska jag jobba så är bara att gilla läget!

Mer sommar

Sommar

Ego

Finn ett fel

https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/701968/images/2012/pic_5011a7a7e087c312d8000001.jpg" class="image">

26 juli, torsdag

Jag å daniel fick skjuts hem idag. Vi har fått mycket gjort. Daniel satte upp vår nya lampa i sovrumme från gekås. Vi har rensat å sorterat upp alla räkningar å papper. Sen har vi ätit enchiladas å kollat på when in rome å ätit glass! Mår bättre ialla fall men börjar jobba på måndag! Idag har jag varit svimfärdig hela dagen :(

Bildregn från Singö

Bildregn från Ullared

Bildregn från Väddö

25 juli, onsdag

Idag fyller världens bästa emelie 19 år!

Emelie!

Jag höll på att dö nyss!! En spindel över sängen som emelie rädda mig å tog bort! Tack!! Om femtio minuter fyller hon år också ;)

24 juli, tisdag

Tunga tuffa tider..

23 juli, måndag

Sjuk å mår bajs. Sover å ligger i mörker å dricker te. Blir hemma från jobbet imorn, känns jobbigt att sjukanmäla sig efter semestern men men. Jag har ialla fall fått långa naglar, nåt bra!

Vänner

Det är nu man inser vilka vänner som är äkta..

Utöya

Idag är det ett år sedan massakern på utöya inträffade, alla mina tankar går till alla dom som förlorade någon och även till det norska folket!

22 juli, söndag

Idag har det inte hänt mycket. Jag är sjuk så jag har inte gjort något annat än vilat.. Micke å fredrik hämta oss i norrtälje å där blev de kebabsallad till middag! Vi har ätit precis, grillat å till det gratäng, mmm!

21 juli, lördag

Igår myste vi i stugan med god mat å spel.. Imorse städade vi stugan å checka ut å åkte till gekås å shoppade lite till! Allt som allt har vi handlat för 5000! Innan vi rullade hemåt så åt vi sushi/thaiBuffe å nu har vi precis passerat linköping! Vi ska hem till vällingby å droppa våra saker sen vidare till singö!

20 juli, fredag

Efter många felkörningar igår så hitta vi tillslut fram till ullared, lita aldrig på iphone gps, väljer sjukt konstiga vägar haha! Vi tog en runda in på gekås å affärerna runt om, sen handlade vi å åkte till stugan. Den låg ca 1,5 mil från gekås men oj så fint å mysigt! På kvällen blev det myskväll! Idag var vi på gekås vid nio tiden! Inte alls sån hysteri å så mycket folk jag trodde, men ändå mycket! Efter fem timmar kände vi oss nöjda så vi åt lunch å åkte hem! När vi kom hem till stugan gick jag å daniel till öströös fårfarm, jättemysigt ställe, ska lägga upp bilder sen! Hemma nu å dennis å sofie sover, när dom vaknar slår vi igång grillen!

Linköping

Vi har precis stannat å ätit lite lunch, skagenmackor jag gjort :) Sofie har kört hela vägen sen byter vi i jönköping å därifrån kör jag till skärbäcks gård :)

19 juli, torsdag

Nu sitter jag och daniel på bussen till norrtälje.. Där ska vi möta dennis å sofie å handla matsäck sen rullar vi mot ULLLARED!!!!! :D

Sol

18 juli, onsdag

Igår hade vi en underbar dag hos mormor å morfar! Vi satt i solen å drack vin å sen tog vi en promenad till ett jättefint ställe där vi satt å drack lite mer vin å öl å njöt av utsikten å vädre! På kvällen blev det jättegod trerätters som mormor hade fixat å sen frågesport den somnade jag! Idag åt vi frukost å handla sen körde mormor å morfar oss till singö! Så tack bästa mormor å morfar för vistelsen! Under dagen har vi haft stekande sol å jag har badat i tunnan . När emelie kom hem så åkte vi ut med båten till en kobbe! Sen fick vi för oss att äta där så daniel å fredrik åkte hem å gjorde tacos å kom tillbaka efter en timme! En helt underbar kväll å dag har vi haft!

17 juli, tisdag

Igår kollade vi på en jättebra å rolig film som hette 21th jumpstreet! Efter det kolla jag på tv å packade om min väska å daniel badade.. Nu är vi vakna å ska fixa oss för att idag åka iväg å campa!;) Vi ska ut till mormor å morfars husvagn på väddö å sova kvar, åh vad jag längtar!

Bildregn från underbara Göteborg

Middag :)

16 juli, måndag

Igår blev det middag på bryggeriet sen massa goda drinkar på chez ami som ligger precis vid lägenheten vi bodde i. Idag blev det gratta ellinor imorse sen liseberg hela dagen med anna å hennes kille kim å hand barn. Så det var jättekul att ha några fler att åka med, jättekul att träffa sara också!! Sara å daniel å alla lura upp mig i kanonen. Shit alltså hemsk karusell!! Vi hann åka allt vi ville trots att vi ville åka mer om vi kunnat! Men de får bli en annan gång :) Dyngsura blev vi i kållerado å flumrider såklart haha! Efter liseberg åkte vi till lägenheten å hämta grejerna å åkte till centralstationen. Så nu åker vi x2000 hem å ska vara i stockholm 19.50!

Räkan

Efter att pappa å daniel kom till hard rock så gick vi runt å kika lite å sen till restaurang räkan. Ojoj vilken fin restaurang det var, jag tog jättefina kort med kameran som jag ska lägga upp sen :) Sen var det dags att möta mattsson/törnqvist vid lägenheten där vi ska bo inatt! Så jag karin å mamma har handlat frukost å dricker rose nu! Vi bor i en jättefin lägenhet 200 m från avenyn, högst upp i ett jättefint hus!

15 juli, söndag

Under förmiddagen har vi ätit hotellfrukost, fixat oss å checkat ut. Efter de gick vi ner till avenyn :) Killarna är å hämtar bil å väskor å kommer snart till mig å mamma som sitter på hard rock cafe å har det bra!

Kronprinsessan

Grattis på din födelsedag Victoria!

Göteborg

Det var tacobuffe på hotellet, bästa som kunde hända! Efter tacosen gick vi ner till avenyn å tog en cider, sen leta vi efter en restaurang jag blev tipsad om av min kollega erik.. Sen stanna vi vid vattnet å hörde kent spela, såååååå bra! Vi tog en mojito på clarion mittemot oss och nu är vi på hotellet igen :) får se om de blir rose eller sängen!

Clarion hotel odin

Just nu

I bilen, Nossan

Trött kille!

Mariestad

Vi är i mariestad nu på donken för lunch! Jag har kört hemifrån hit, typ 30 mil så nu kör pappa resten! Sen vidare mot göööööteboooorg!

En perfekt fredagkväll :)

Anna!

Efter lunchen så åkte jag hem till anna å fikade.. Det var typ fyra månader sen sist vi sågs så vi hade massor att prata om såklart! Jag å anna har många roliga minnen ihop, Sen bodde vi ju också ihop i ett halvår :) sjukt kul att få träffa henne ialla fall!! Hemma nu, ska till stensson å stryla Daniels skjortor å få tips om thailand :) Sen till systemet sen hämta daniel sen hem till danne å emmilie för grillning!

Netpose!

13 juli, fredag

Förra inlägget skulle laddas upp inatt men blev imorse.. Men men som sagt skärpning blogg.Se!! Nu är hela familjen påväg till gottsunda centrum, har inte varit där på flera år, vi ska kika på skor å åta lunch. Det är ju nybyggt där också så hoppas det är fint! Sen blir det lunch, familjetid är bäst ;)

Uppsala

Dagen har varit jättebra!! Solat å umgåtts med familjen, mormor å morfar kom förbi :) Vi gick å gratta ove å sen körde ludde mig till thereses nya jobb. Sååååå kul att träffa dig!! Blev en runda på stan där vi mötte ulrika. Hem till therese å börja med middagen, tacoooos ! Martin höll oss sällskap också vilket var trevligt! Runt nio kom jennifer å vi hälsa på mamma papp stensson å borell på lingon sen gick till jennifer :) Vi har kollat hotell i thailand å umgåtts å pratat massa! Ett hämta ludde mig sen gick vi till ove å karin där mamma pappa å stensson var! Nu är vi ialla fall hemma å ska sova! Bästa första dagen på semestern!

12 juli, torsdag

Semesterns första dag!! Har packat ordning allt till mig å daniel som ska med till göteborg.. Pappa kommer snart och hämtar mig. Bästa pappa! Sen åker vi till uppsala!! Daniel kommer först imorn när han går på semester! Idag blir de mys med familjen å ikväll mina tjejer!!

Iphonebilder från idag

Lax med teriyaki & sesamfrön

Du behöver:

* Färsk eller fryst laxfilé
* Teriyakisås
* Sesamfrön

Gör såhär:

Lägg upp laxen i en ugns form. Häll på teriyakisåsen & strö över sesamfrön.
Blanda lite teriyakisås med vatten så den blir mer rinnig & läggi formen som en sås.
Servera med ris, nudlar eller sallad & lite sweetchilisås!

semester!!

dagen gick fort som vanligt!
jag, ellinor, kicki & peter gick & åt lunch hos khalil på WKB idag, lika gott som alltid!

när jag slutade åkte jag hem & här hemma var anita, micke & fredrik..
så vi rullade iväg mot gladö kvarn, ett ställe där reinvaldsarna var mycket som små..
det var jättefint & mysigt att komma iväg sådär :)

när jag & daniel kom hem åt vi lite ost & kex, fira min semester :)
sen gjorde  jag i ordning mat, lax som jag ska ha med som lunch imorn till mamma & pappa & matlåda till daniel..

jag har tagit fram saker jag ska packa ner till göteborg.
jag har också bäddat rent så jag längtar tills jag ska sova sen hihi!

Ego

Me today

11 juli, onsdag

vi köpte bord & stolar till balkongen igår, jättefina!
jag ska visa senare :)

efter det åkte vi direkt till anita..
anita bjöd på oxfilé, huuuur gott som helst!
sen cheesecake till efterrätt :)

vi satt i soffan & pratade länge sen började allsång!
vilket bra avsnitt, ångrar att vi inte åkte som vi tänkt först!
alla artister var verkligen jättebra!

efter en jättebra & jättetrevlig & bästa tisdagskvällen så åkte vi hem runt nio..
tack anita för en jättegod middag!

när vi kom hem så duschade jag & sen kollade jag på en gång i phuket,,
herregud så jag skrattade, verkligen min humor!!
efter halva filmen kom daniel upp ur badet & kollade med mig!

nu är äter jag fil & ska strax klä på mig & röra mig mot jobbet..
idag jobbar jag 8-17, sen får jag S E M E S T E R!!!
jobbar inte förrän 24 juli, 1 vecka & 5 dagar, ska bli sååå skönt!!

10 juli, tisdag

Idag har jag jobbat 8-16! Jag och vickan gjorde nya wraps idag, med steppsallad, jättegott ska lägga upp recept sen! Efter jobbet hämtade daniel mig :) hem en snabbis så daniel kunde duscha. Nu är vi påväg till jysk i barkarby för att köpa bord och stolar till balkongen! Sen middag hos anita, underbara tisdag!

middag

dagen har gått fort!
när jag kom hem blev det mat..
köpte hem en stubbe jag gjorde i torsdags..
den såg  lite tråkig ut men var ju bäst före imorn så var ju halva priset ahha!

så vi åt det & lite västerbottenpaj & till efterrätt jordgubbar :)

nu ska jag ligga här i soffan & vara aaaaasmätt!
jag älskar verkligen mat..
vilket börjar märkas på vågen..
men men man lever ju bara en gång!

måste komma igång med träningen bara som jag aldrig gör!
blir så arg på mig själv!!

9 juli, måndag

Då var det måndag igen. Jag skulle verkligen behöva fem veckor semester jag känner mig sååå trött! Men så blir inte fallet.. Imorse gick jag upp å duscha å fixa mig..gjorde ordning matlåda.. Usch fick just en jättejobbig känsla att jag glömde vrida av gasen :/ Usch magknip på tbanan nu... Idag jobbar jag ialla fall 9-17!

Älskade säng!

8 juli, söndag

jag & daniel kom hem för ett tag sen från hälsingland!
under dagen har vi inte gjort något alls, alla åkte en efter en & tillslut var det bara jag, daniel & familjen haglund kvar.. dom åkte en timme före oss typ..

när vi kom till centralen efter nio  höll vi på att dö av hunger så det fick bli donken..
nu är vi som sagt hemma.

daniel har tagit sitt efterlängtade bad & jag siter med balkongdörren öppen & njuter av att slipp alla myggjävlar!
men blir påmind om dom hela tiden av mina hundra bett som pryder min kropp som jag håller på att klia sönder!

det har blivit ändrade pkaner om vår semester också..
det jag längtat mest efter, att få åka till havstensund till stensson blir inte av :(
dumma markus är uttråkad & vill hem & orkar inte vänta tre dagar på oss!

så istället för att åka på torsdag & dit kör vi en extranatt med mamma & pappa i göteborg & åker på lördag morgon!
det ska bli riktigt mysigt ialla fall :)

Bildregn från Hälsingland

Bajs blogg

Äntligen är bloggappen igång men ändå blir det inte uppdelat i olika stycken å alla bilder kommer inte upp.. Åh blir så less... Skärpning blogg.se!! Vi fikar nu å får se hur kvällen slutar. Vi är sugna på pizza men här är närmaste pizzeria en halvtimme bort :(

7 juli, lördag

I torsdags kom vi fram till bäckan vid halv tio tiden, det var väldigt lugnt vi satt bara uppe å prata till typ elva.. Sen skulle vi sova, det kunde vi feeeeeetglömma!! Shit vad med mygg, hörde dom surra runt öronen hela natten å kände hur dom stack mig! Jag överdriver inte när jag säger att jag inte sov en enda min den natten! Men igår var de ialla fall feest hela dagen! Riktigt kul å galet som alltid.. Massa shotar å drinkar å spritkubb! När all tequila salmiakki å fishershotar var slut avrundade jag å emelie å mis gick å la oss vid elva! Imorse duschade jag å sen åkte vi till dollarstore. Vi fick med oss schampoo balsam bakform disktrasor å kryddor med oss hem :) Nu är vi tillbaka i stugorna å ska börja med flygande jakob, åååh så gott de ska bli!

https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/701968/images/2012/pic_4ff8137ae087c37de7001348.jpg" class="image">

5 juli, torsdag

jag har duschat under morgonen & ska lägga i det sista nu i väskan..
sen ska jag ut på balkongen & äta frukost!

idag jobbar jag 11-16!
det är kicki som ser till att jag får det lyxiga passet!

klockan fem idag så tar vi bussen tilll ljusdal & sen vidare mot stugorna i bäckan!
det ska bli skönt att komma iväg, lite minisemester..
vi ska ju fira bertil imorn med storkalas som fyller 70 år!!

det suuuuuuger att bloggappen inte funkar, därför blir det tyvärr inte så mycket inlägg :(

hoppas vädret blir bra där upp nu! :)

jag saknar mina tjejer <3

4 juli, onsdag

idag jobbade jag 8-18!
jag har gjort räkbakelser, smörgåstårte-stubbar, ostsnurror & potatissallad, ni hör väl vilken bra dag jag haft?!

när jag kom hem så hade daniel invigt vår nya tvättmaskin, så det var värsta tvättstugan här & det doftade ljuuuvligt!
jag började med middagen..

det blev kyckling med sallad & halloumi :)

nu packar vi väskorna för helgen, vi åker ju till ljusdal imorn kväll!
blir film ikväll & ben & jerrys tror jag! :)

förresten, idag fyller min bästa jennifer år!!!
så ledsen att jag inte får träffa dig idag!

min lediga tisdag

min lediga dag började hemma hos anita.
vi satt ute på hennes fina altan i den stekheta solen!
jag ville sola & gjorde det ett tag sen blev det alldeles för varmt så det blev skugga..

vi åt ialla fall en god lunch & fikade gott & pratade om massor..
jag trivs verkligen hemma hos anita & med henne!
vi har så mysiga tisdagar!

vid två fick jag skjuts till vällingby & jag tog mig till centralen för att möta mamma pappa anna-karin & peter :)
vi gick till deras hotell där dom skulle bo, freys, precis vid centralen, jättemysiga rum!

sen knallade vi mot vattnet.
vi satte oss vid en brygga nedanför grand hotel & tittade ut vid vattnet & slottet med ett glas rosé..
helt underbart..

efter ett tag gick vi mot djurgården & skansen.
herregud så vackert stockholm är. jag älskar stockholm..

vi mötte tess & tjejerna & anneli & nathalie inne på skansen & satte oss & tog en cider :)
sen kom dennis, sofie, jossan & lagge :)

vi gick runt & letade restaurang & väntade på daniel..
tillslut kom han & vi åt på solliden :)

sen drog det igång & vi sjöng med!
efter allsång så gick jag, daniel & lagge & tittade på djur..
vi ville se varg, björn & älg, inget såg vi :(
men vi mötte mamma & pappa & dom så det var kul ialla fall :)

dagen & kvällen var jättebra & när vi kom hem vid elva så somnade jag direkt!

Svar till Linda

Linda, du undrade om den vita byggnaden med blå fönsterknutar.
det var en jättefin restauramg som låg i ixia/ialyssos. strax innan ligger en liknande byggnad som är mer som ett café/bar. riktigt fint, dit borde du verkligen gå & äta eller ta en drink :)

tyvärr gjorde inte vi det men såg riktigt fint ut! :)

ixia/ialyssos är mysigt & har lite affärer man kan strosa runt i..
men det är också värt att ta sig in till rhodos stad.
det går bussar två gånger i timmen ungefär, dom håller ingen tid utan går när dom vill..

i rhodos stad har dom en fin hamn man titta på, även gamla stan är jättefin & mysig att strosa runt i.
mycket fina små gränder..

bargatan kan vara kul att gå igenom & titta också :)
sen har dom ett stort fint casion inne vid rhodos stad, vid stranden.
som är en häftig byggnad :)

dom har mycket historia också som är intressant om grekiska gudar om man tycker historia är intressant :)

ixia/ialyssos är "blåssidan" så det kan vara rödflagg ibland & gåhöga vågor.
om du tar dig runt udden. typ stranden vid rhodos stad är det lugnare vatten :)
det är ju stenstarn så om du vill ha sandstrand kan du ta dig ner mot kalithea :)

hoppas du fått veta lite mer :)
bara att fråga om det är något mer!

3 juli, tisdag

igår jobbade jag 6.45-16!
det var en rolig dag som alltid på jobbet!
jag gjorde både vår hemlagade skagen & skagen a la tore & potatissallad så det var en extrae bra dag då ;)

efter jobbet åkte jag till vällingby & hämtade ut paket till daniel sen mötte jag lina & vi handlade mat..
när i kom hem började vi med maten :)
det blev tacogratäng, mmmm!
så gott & så enkelt :)
man kan ju göra massor av olika varianter men igår gjorde vi på linas sätt :) vart lika gott som jag gör!

vi började ta utan daniel men han kom hem sen :)
vi kollade på grown ups & skrattade ihjäl oss!
sen gick jag & lina till coop & köpte lite gottigott..
ben & jerrys ;( sen blev det due date!

vi somnade i soffan tillslut & vid elva la vi oss :)

imorse gick jag  med lina till bussen vid sex, sen har jag kollat på bachelor!
så nu är jag nöjd :)

idag är jag leeeeeeig!
får se vad jag hittar på.. ska ju vara fint väder, jag skulle vilja sola :)

1 juli, söndag

dagen hos mamma & pappa igår var bäst.
så himla kul att träffa alla!
vi åt gott & drack gott & hade jättetrevligt :)

vid sju åtta åkte alla hem utom mormor & morfar..
sen kom stensson förbi :)

pappa skulle skjutsa oss till nio tåget. men vi fick vända för jag glömde mitt smink haha!
så blev tiotåget!
men det var bara trevligt :)

vi var ialla fall hemma halv tolv & då somnade jag direkt!

idag jobbade jag 8-13...
skulle ta mig till haninge för kalas men daniel lurade iväg mig på fel pendel så jag hamnade i flempan & kom 1,5 timme sent till kalaset typ.
skoja inte om jag blev irriterad..

vet inte varför egentligen men blev jätteirriterad så jag ringde therese & grina haha!
PMS monster!

väl på kalaset var det mycket folk & trevligt :)
firade willis som fyller ett år imorn :)

när alla åkte hem så var jag, daniel & mia kvar där & vi beställde pizza!
vi har varit hemma sen halv åtta..
vi har myst & ätit lite västerbottenpaj precis!

kollar på emfinalen, heja italien kom igen nu!!