31 januari, torsdag

Idag har vi också haft fint väder & jäääättevarmt!
Man orka knappt vara i solen, det blir så svettigt & jobbigt att ligga i den värmen..

Under kvällen har vi haft tjejkväll..
Kvällen började med att sofie tatuera sig & sen åt vi middag på stranden .

Sen blev det manikyr, pedikyr & fotmassage sen drinkar & vattenpipa på stranden..
Vi avsluta kvällen inne på tjejernas rum..

Killarna är inte hemma än så får se när dom kommer hem..
Imorn åker vi till bangkok vid tre härifrån, sen väntar en lång bilresa tills vi är framme på hotellet.

Så hej då fina & mysiga koh chang!

30 januari, onsdag

Idag var det bara jag, daniel & jennifer på stranden eftersom resten av gänget snorklade.. Vi har haft kanonväder med klarblå himmel hela dagen. Jäklar vad vi pressa!

Vid halv fem åkte jag & daniel till bang bao piren & kikade runt lite, häftigt att alla stånd & det var på piren..
Sen blev det middag & sen la jag & daniel oss & kollade på eldshowen..

Emmilie & danne kom sen också..
Så mysigt att ligga där vid stranden, se vågorna, höra vågorna, höra en fin låt & få ligga där med personen man älskar, det är helt fantastiskt.

Idag lyssnade vi på vikingarna på stranden & då insåg jag hur mycket jag saknar pappa!

29 januari, tisdag

Idag har vi haft fint väder & vi har pressat satan!
På eftermiddagen gick jag & daniel & hämtade hans skjorta han sytt upp, jättefin blev den!

Under kvällen blev det middag på buffalo steakhouse, en toast skagen & kött med potatisgratäng & bearnaise. Så gott med en köttbit, är skapligt less på thaimat nu!

Killarna red tjuren, så jääääkla kul att se haha!

Vi tjejer tog massage sen, fotmassage för min del..
Sen blev det spelkväll & nu är det dags för att sova..
Det regnar nu så vi hoppas det är över tills imorn!

Rainy day

Jag följde med ut på lunchen & fick i mig en liten pannkaka, sen hem för att sova, vila & läsa..
Middagen blev fish & chips sen spelkväll!

Nu ska vi sova & hoppas på fint väder imorn!

Gyllene tider är bokat 5/7 i halmstad också, lääääängtar!!

28 januari, måndag

Inatt har jag spytt & sprungit på toa mycket & inte kunnat sova.. Det har spöööööregnat & åskat massa, hemska natt!

Nu är vi tre som fått det här så undrar om det smittas? Jag mår ganska bra nu men blir hemma under dagen ifall att. Känns ju jättekul verkligen!

Hotel!

Det blev pizza på vårt vanliga ställe på stranden, så mysigt.. Det började regna så alla flydde in haha..
Sen kikade vi runt lite & gick hem..

Jag & daniel har precis bokat hotell på ett femstjärnigt hotell i bangkok, precis vid stora köpcentret MBK..
Vi kommer komma till bangkok fredagkväll så det blir två nätter & en dag där bara..

Nej nu ska jag sova, god natt :)

27 januari, söndag

Idag har vi haft mulet hela dagen sen kom det regn vid lunch & det vräkte ner.. Vi har haft typ två dagar sol sen vi kom hit.. Det känns helt meningslöst, det är ju nu sista dagarna man vill ha fint.

Jag njuter verkligen & har njutit från första stund & jag skulle nog kunna stanna längre men på något sätt längtar jag ändå hem.. Känns kluvet..
Det har gått så sjukt fort här nere, det är inte klokt.

Så idag blev det inge sol, gick upp på rummet efter lunchen..

Ikväll blir det nog lugnt, middag sen hem skulle jag tro..

25 januari, lördag

Idag började vi med frukostbuffe sen yatzy på rummet sen stranden ett tag.. Emmilie & jennifer har varit dåliga så det var bara jag, sofie, daniel & danne som hängde under kvällen..

Sus tipsade om ett tacoställe så dit gick vi.. Inte lika gott som hemma men ändå helt okej. Så det blev sangria & tacos, mmm!

Efter det gick vi till en jättemysig bar precis mittemot vårt hotell, kolla eldshowen, drack goda drinkar & rökte vattenpipa..
Ja förlåt mamma & pappa & alla! Första gången jag prova haha, hostade lite ;)

Nu ska vi sova jag är aaaas trött!

24 januari, fredag

Idag var det mulet fram till ett sen vart det fint..
När vi kom hem såg jag ut som en tomat i ansiktet haha!

När vi åt middag beställde jag en kycklinggryta med kyckling, gulcurry & kokosmjölk, det ska vara milt.
Jo tjena det var som massamancurry ( asstark maträtt här ) Så danne var snäll & bytte med mig haha!

Efter maten gick gänget på massage, men jag & daniel hade ingen lust så vi handlade & har myskväll nu med lite godis, fredagsmys ;)

Känns som vi tittat igenom alla stånd här nu, är inte så stort.. Det är väldigt lugnt här, vilket är mysigt, men hoppas vi hittar någon mer shoppinggata än den här utanför..

Åh vad jag saknar mamma, pappa, ludde, mormor, morfar, farmor, vår säng, tacos, ostar, lösviktsgodis & chips&dip!

24 januari, torsdag

Idag blev det en snabbis vid stranden sen var det dags för elefantridning..
Alla vågade bada med elefanterna utom jag såklart haha, men någon måste ju vara fotograf ;)
Var sjukt kul att se & ingen var speciellt kaxig när dom bada med dom haha!
Elefanterna passade på att bajsa & kissa rejält innan alla hoppade i vattnet haha!

Sen red vi i djungeln!
Jag red ju elefant i phuket förr Så jag har gjort det förr, mysigt men lite läskigt haha!

Sen åkte vi hem & vila & fixade oss..
Nu sitter vi på buffalo bill steakhouse för middag. Det blir nachos till förrätt sen en fet burgare, mmm!
Sen kika runt på gatan här :)

Stackars mage

Kvällen var mysig med god mat, carbonara.. Sen blev det eldshow & kika runt, hade tänkt shoppa men hitta inget..

Jag, daniel, emmilie & danne gick till en bar med sjukt bra livemusik, spelade rock..

Började känna att jag fick ont i magen ganska snabbt. Vi kom hem för ett tag sen & tur det för nu är det första gången jag har sjukt ont i magen, dumma carbonara :(

23 januari, onsdag

Igår blev det middag på stranden ut mot havet & vi såg en eldshow, så himla fint.. Så otrolig känsla att sitta att äta middag vid havet med sanden mellan tårna :)

Sen gick vi längs stranden & tittade & lite längs gatan..

Idag började vi med frukostbuffe på ett hotell sen stranden.
Här fläktar det skönt så det känns inte lika varmt .
Vi ska byta till dubbelrum idag :)

22 januari, tisdag

Vi hade bokat flyg till en annan flygplats än vi trott så blev oroliga ett tag men sen lugna vi oss haha!

Flyget var försenat en timme.. När vi kom fram åt vi & sen fick vi vänta på vår minivan..
Det tog lång tid för vår chaufför gjorde två stopp..

Vilken väg det var till färjan, kändes som den aldrig tog slut hahaha.. Nu är vi ialla fall på vårt hotell, eller lägenhet.
Jättefint & fräscht, får dock vänta någon dag på en dubbelsäng :(

Ikväll blir det lugnt alla är trötta, men vi måste ut & få mat i magen

21 januari, måndag

Idag åkte vi longtailbåt till freedom beach, jag var där för fem år sen sist med familjen & stensson.
Det är en jättefin liten strand.

Vi låg på handdukarna på stranden & fick betala för det, sjukt dåligt. Men men vad gör man?

Vi solade & bada sen blev det volleyboll med några turkar från tyskland. Vilka smörare haha hjääälp!
Jag coachade ;)

Vi var på hotellet vid fyra & då blev det en drink i poolbaren sen simmade vi runt & bubblade lite också, så mysigt :)
Vi fixade oss & vilade sen tog vi en drink i baren som vi blev bjudna på av hotellet..

Efter det promenerade vi till restaurang karlssons & mötte dom andra för middag.
Det blev trerätters med toast skagen, helstekt fläskfile med champinjonsås, rödvinsås med potatisgratäng & banansplit till efterrätt, såååååå gott! 225kr :)

Sen strosa vi runt bland alla stånd, sen fick vi krama therese & elin hejdå.
Jag är så glad att jag fick några dagar med therese här nere, hade gärna stannat några dagar till!
Men det ska ändå bli kul att åka till koh chang..

Nu ska vi packa & äta lite corners, nötter & dricka iste sen sova :) klockan ringer 4.50 imorn..

Vi flyger från phuket till bangkok 8.00 imorn sen minivan till koh chang så vi är framme sent på eftermiddagen, blir en lång resdag imorn!

Så får vi se hur jag kan blogga därifrån :)
Tack karon beach för denna gång, ses snart igen hoppas jag!

Tjejkväll

Vi bokade flyg till bangkok på tisdag sen blir det nog minivan upp, känns mycket bättre..

Sen blev det middag, dagens middag var kyckling med kokosmjölk, riktigt gott & lagom starkt för en klenis som mig!
Jag, therese & elin strosa runt i ett köpcentrum vid thaiboxningsarenan som dom andra var vid..

Vi gick & tog pedikyr & sen till karon för fotmassage & massa tjejsnack, blev värsta tjejkvällen..
Hängde med till tjejernas fina boende sen hoppa jag på daniels tuk tuk..

Hemm nu för att sova, ska upp tidigt imorn för utflykt till freedom beach!

20 januari, söndag

Idag tog vi sovmorgon & åt frukost länge så vi var nere på stranden till elva typ..
Så vi har solat & badat hela dagen som vanligt..

När vi skulle upp ur havet för att ta oss hem för att ligga vid poolen så fick jag såklart såna där manettrådar på armen, satan vad ont det gjorde, mycket mer än sist..
Kom brännmärken direkt..

Det hände för en timme sen & det svider, bränner & jag är jätteyr, så funderar på om jag ska gå till hotellets klinik om det inte blir bättre ..

Annars måste jag tråkigt nog säga att jag mått ganska dåligt idag, känt mig väldigt låg. Känns inte kul alls så jag hoppas det blir bättre ikväll..

Ikväll ser planen ialla fall ut som att vi ska boka flyg till bangkok sen trat, har hört att det är en nära döden upplevelse att flyga dit så det känns sådär. Men man får offra sig för laget!

Sen blir det middag & thaiboxning i patong för gänget..
Men jag, therese & elin skippar det & kikar runt istället!

Bangla road

Vi började kvällen på two chefs i kata. Vi hade lurat daniel att vi skulle äta donken haha så han blev chockad!
Two chefs är svensk-ägd & har sjukt god mat!

Jag bjöd daniel på middagen :)
Jag tog toast skagen till förrätt & file mignon black & white med potatisgratäng till, sååååå ljuvligt gott!

Jag hade mejlat restaurangen om att daniel fyllde år. Så efter varmrätten rada all personal upp sig & Sjöng för daniel & kom in med tårta, han fick precis den reaktion jag ville, glad förvånad & lite generead när hela restaurangen tittade på han haha!

Vi orkade inte mycket tårta & lämnade resten till personalen!
Sen tog vi tuk tuk till patong, bangla road.
Där det är flest barer & flest prostituerade, ganska äckligt, drar i sin pojkvän!

Det blev drinkar & buckets på Den glade viking!
Det började bra & alla var taggade sen gick vi & skulle leta effer grabbarna grus men vi hittade det inte & då åkte alla hem utom emmilie & danne..

Så vi gick tillbaka för att fortsätta på vikingbaren, var ett jääävla drag då! Så vi var där ett tag & drack drinkar sen mådde danne dåligt så då tog vi tuk tuk hem..

Daniels kväll var bra men slutade inte som vi tänkt, hade räknat med värsta partyt!

Men nu ska vi sova :)

19 januari, lördag

Grattis min älskling som fyller 23 år idag!! Du är min stora kärlek & bästa vän..

Jag är så glad att vi är här i paradiset tillsammans, my soulmate <3

Idag blev det en goood frukost sen stack daniel & danne iväg på massage & shooting range..
Jag & tjejerna gick ner till stranden & mötte upp thereeeeese & elin! Ååååh min älskade bästa bästis är här!

Vi har solat & badat hela dagen, det blir varmare för var dag som går hahah heeeelt sjukt!
Det blev lunch på stranden idag, tuna sandwich med pommes & lemonshake!

Vid två åkte vi tillbaka till hotellet för att bada i poolen & hänga i poolbaren, sen låg vi ett tag & stekte...

Vi har suttit på balkonen & ätit nötter & druckit iste.
Jag tänkte hoppa in i duschen & vila lite för kvällen!

Ikväll blir det nog party tror jag!
Daniel vet inte riktigt hur kvällen ser ut, vi har lurat han lite hihi, berättar sen ;)

Karon beach

Det blev en lunch innan stranden & sen stek på stranden, såååååån värme, över 40 grader, men jag klagar inte! Ser på löpsedlarna här nere & ser på fb att det verkar vara -15 - -20 grader, burrrrr!

Jag & daniel gick tidigare från stranden för att få njuta av vårt fina hotell, simmade runt poolerna & spanade in området, jag har ju glömt lite hihi!

Sen blev det en visit vid poolbaren, en coconut cooler, såååå gott! Sen blev det chill på balkongen :)
Vi måste bo typ i samma rum som stenssons bodde i här, tror det näStan haha!

Under kvällen blev det middag i kata , hot pan & kycklingspett med jordnötssås, mmmm!
Efter det blev det dino park minigolf!

Nu ska vi strax sova..
Skulle kunna bo här tills vi ska hem haha!
Vi är sååå nöjda :)

18 januari, fredag

Det gick smidigt att åka till phuket imorse, vi har kommit till hotellet nu. Herregud så fint det är, finare än jag kom ihåg!

Vi bor på tredje våningen & har balkongen mot poolerna.. Vi vill vara kvar här resten av tiden nu haha!
Sååå fint!

Snart kommer väl resten av gänget & då blir det beachen!
Älskade karon!

17 januari, torsdag

Idag blev en lugn dag nere på stranden.. Vid första doppet sved det till, brände till & gjorde sjuukt ont så jag fick gå upp, det måste ha varit en manet..

Så efter ett tag blev det utslag som man får av brännässlor, gick upp till ett hotell & massagetjejerna hjälpte mig.. Sen hände det emmilie, jennifer & daniel också.

Längst bort på stranden fanns det vilda apor vi gick & titta på.. Bebisarna var sjukt söta!
Sen hoppa en stor apa på jennifers plastpåse & snodde hennes nötter! Så vi garva & alla andra med, blev liiiivrädd haha!

Under kvällen blev det middag på stammishaket..
Padthai med räkor & lemonshake..
Daniel har tycket att maten varit klen så han beställde massaman curry veeery hot & det var det verkligen haha!

Lite shopping nu på kvällen & nu är vi på rummet & har packat ihop allt, imorn klockan sju rullar vi med privattaxi till phuket, äääääntligen! Bilresan ska ta ungefär tre timmar dit..

Jag har dock inte hunnit göra det jag velat här, inte fått åkt till chicken island, poda island eller tup island, det känns tråkigt, men man kan inte få allt man vill..

Kommer jag åka tillbaka till krabi?
Hmmm vi får se, tror inte det var inte så speciellt här, gillar ju phuket väldigt mycket hihi :)
Men vårt hotell här har varit riktigt fräscht, bra & fint :)

Får se hur internet är på andra hotellet vi kommer bo på hur mycket blogg det blir där!

16 januari, onsdag

Imorse blev det sovmorgon, vi var nere på stranden vid elva först tror jag. Då var bara jennifer där nere, alla andra var kvar, sega & lite risiga i kista efter alkoholen haha!

Idag har det varit lite mulet & kommit några stänk men det har bara varit skönt med tanke på att vi var lite sega..

Vi kom just hem från en mycket mycket god middag på en restaurang vi spanat på sen vi kom, dom har allt!
Det fick bli lökringar, vitlöksbröd & pizza med vattenmelonshake, är det semester så är det!

Sen fixade vi egen minivan till phuket tills fredag så det är klart, även hotell, jag & daniel kommer bo på hotellet jag, familen & stensson bodde på i karon, superfint!

Nu är vi hemma för lite hotellmys!
Torkad kokos, choklad & mentos :)
Hoppas ni har det bra hemma i fina svea!

15 januari, tisdag

Idag fyller världens bästa mamma år & befinner sig i fuerteventura, grattis <3

Idag var vi på utflykt till vackra bamboo island!
Vi har solat & baaaadat massor sen snorklat, jag ytterst lite vid kanten bara hihi..

Vi var hemma vid fyra, då blev det vilostund..
Kvällen bjöd på vårt stammishak, blev pommes, vårrullar & chicken sweet & sour med lemonshake!

Sen cider & drick spel på balkongen & sen värsta spontan utgången på en bargata, träffade massa svenskar & drack shotar & buckets & dansa masssssor till bäst musiken ever! Så kuuul!!

Sen blev det donken & nu sova, är heeeeelt slut haha!
God natt!

14 januari, måndag

Ännu en strålande dag i krabi med underbart väder, säkert 35 grader! Det är sola i typ en kvart sen lååååånga bad mellan, läsa lite & sen skugga, underbara älskade semester!

Thailändarna är inte direkt serviceminded, dom strula massa med mig idag, åh blev så irriterad, dumma henne!

När vi kom till hotellet så fixade jag naglarna & så & vi beställde roomservice, vitlöksbröd med ost & en choklad milkshake hihi, gott!

Under kvällen blev det middag på en liten familjerestaurang, två tvårätters, en Stor singa & lemonshake för 80kr, det ni!

Sen strosa vi runt & jag köpte en tunika att ha på stranden & daniel två tshirtar, nu är vi på rummet & ska strax sova..
Vi ska upp tidigt imorn för utflykt till bamboo island!

Juni?

Jag menar såklart 12 januari i det förra inlägget hahah!
Jag har försökt ladda upp bilder i inläggen men verkar inte funka konstigt nog, tråkigt!

Men men jag kan ialla fall skriva :)

13 juni, söndag

Idag har vi legat på stranden hela dagen, Snarare i vattnet.
Det är säkert 35 grader varmt här så att ligga i vattnet & flyta runt är ett måste!

Jag har ialla fall bränt mig rejält, trots massa insmörjningar & spf 30! Men det är klart eftersom man inte varit i solen på ett halvår :)

Vi kom precis hem efter en kväll ute här i ao nang, det blev middag på en mysig restaurang som låg vid stranden.
Det blev ris med kyckling, champinjoner & oystersås..

Sen strosa vi runt & fick med oss en strandväska..
Emmilie, danne, älskling & jag gick vidare till en bar för en drink :)

Kom nyss till vårt rum så snart blir det sova & ladda för en ny dag! :)

Krabi, 12 januari, lördag

Vi har rest mycket ända tills vi kom fram. Jag har mått riktigt dåligt emellanåt & fick jätteont i ena örat vid en landning..
Turkish airlines var kanon att flyga med, jättefina plan & god mat!

Vi kom fram till hotellet strax efter fem..
Vi bor på ett fint & mysigt hotell!

Sen blev det en tripp ner till stranden där alla bada utom jag, doppa bara fötterna hihi, Spar mig tills imorn ;)

Vi fixade till oss snabbt & gick sen ut & åt, det blev lemonshake & pad thai, mmmm så gott!

Sen kikade vi tjejer runt & handlade handdukar & lite sånt..
Nu är vi hemma, klockan är nio här & vi är heeeelt slut!

11 januari, fredag, Thaaaailaaand!

Jag har inte lyckats sova så mycket trots att hela min kropp är trött.. Jag har väl lite resfeber även om jag inte tycker det, är mest orolig över hur dåligt jag kommer må på planen..

Men jag hoppas det går bra!
Klockorna ringer snart, vi ska klä på oss, äta något & lägga i det sista i väskorna & dra igen dom, sen ska vi hämta emmilie & danne Sen rullar vi mot aaarlaaanda !!!

Pappa kör oss, det är ett måste, måste få krama han innan vi åker!

Vi får se om jag kommer blogga nere i thailand. Beror lite på wifi på hotell & så, annars skriver jag när vi är hemma :)

Ja, 23 dagar ska vi vara borta, har aldrig varit borta Så länge, kommer sakna mamma, pappa, ludde & alla..
Mamma & pappa sticker ju till fuerteventura på söndag till mormor & morfar, lyllosar!

Planet går 12.15 till istanbul, sen från istanbul till bangkok, sen har vi fem timmar på bangkoks flygplats sen flyger vi inrikes ner till krabi.

Så vi börjar vår resa i krabi sen får vi se vart vi hamnar.
Jag ska ner & träffa min bääääästa vän i phuket den 19 jaaaa nuari!

Nej nu kan jag inte skriva mer måste fixa!
Ha det så bra i kalla sverige!
Vi ska äta gott, sola, bada, besöka fina stränder, dricka paraplydrinkar, ta massage, pedikyr & manikyr !
Vi ska ha s e m e s t e r ! ! !

Hihi taggad tjeeeeeeej!!

Hockey!

Det blev en lugn dag hemma med ludde som inte kunde gå, har kollat tv & film hela dagen..

Strax efter sex rullade jag, therese & martin mot rimbo för hockey.. 3-2 sluta den till rimbo i förlängning tyvärr..
Sen rullade vi hemåt!

Vi har fixat det sista med väskorna nu!
Nu blir det sova , jag mår baaaaaajs :'(

10 januari, torsdag

Jag & jennifer höll lillebror sällskap på akuten i 3 timmar, så vi var där till kvart över två, hade mycket att prata om!
Glad att jag kunde vara med ludde, få umgås innan jag åker, kanSke inte roligaste stället dock haha!

Men knäet såg bra ut, han kommer nog kunna spela om några dagar redan!

Jag har druckit 6 koppar honungste på 1,5 timme redan, har såååå ont i halsen & är helt slut..
Skulle träffat rebecca & växla pengar men orkar inte in till stan..

Måste var piggare till kvällen då jag ska hämta daniel i rimbo efter matchen! Så jag, therese, danne & kanske pappa åker!

Onsdagen

Pappa bjöd på lunch när jag kom till uppsala. Sen åkte jag hem & vila..
Vid halv sju kom tess, tjejerna, farmor, marie, jonas & ebba hit för att fira mamma i förväg..

Vi åt & prata & myste..
Vi följde ludwigs match via datan & han gjorde två mål & en assist, sen ringer han & säger att han skadat sig, knät.

Pappa & mamma förstod att något hänt, så jag & pappa åker in med ludde till akuten för röntgen snart!

Stackars lillebror, hann spela tre matcher, han var ju borta för handen tidigare.. Så synd om han, bajs också!

& jag mår inte alls bra!
Snälla låt mig bli friiiiisk!

Bruna ben

Jag har provat lite kläder jag packat, tänk att få gå såhär i tre veckor :)

Att få lite fin gyllenfärg, brunbrända ben & fräknar hihi!

9 januari, onsdag

Vi hämtade daniels pass igår sen hem hit & åt tacos, vi hade vår underbara fina middagsgäst lina här :) vi kollade på Magic mike & sen åkte lina hem, eller hon fick bevittna vår galna packstuns, eller daniels haha!

Sen kollade jag på filmen The backup plan med jennifer lopez.. Sen har jag sovit jättedåligt under natten & morgonen..

Jag är iallafall redo att röra mig mot uppsala snart.. Det blev ju inge jobb idag, även om jag faktiskt verkligen ville krama om tjejerna & låta dom bli less på mitt tjat så är de nog bäst att jag vilar upp mig hemma..

Jag svettas som en gris efter iprenen jag tog imorse, hoppas inte det är feber :(

Idag börjar ialla fall min semester. Fyyyyyyra hela långa veckor! Sist jag var ledig så länge var när jag hade sommarlov sist vilket är länge sen!

Färdigpackat?

Jag som trodde jag packat klart.. Inser nu att jag inte var klar, detta ska jag släpa med mig imorn till uppsala!?

8 januari, tisdag

Det blev soffan med dh heeela dagen & kvällen igår. Som grädde på moset fick jag jätteont i halsen så drack myyyyycket honungste!

När daniel kom hem åt vi varma mackor med champinjonstuvning & räknade två av tre sparbössor!

Sov inte mycket inatt på grund av halsen, sen har jag haft jätteont i rygg, nacke, huvud & öron, bajs allt på en gång :(
Jag gick upp till apoteket & handlade för 350kr massa skit som hoppas gör mig bättre!

Jag har tagit en dusch & kollat dh & det fortsätter jag med!

7 januari, måndag

Jag gick tidigare från jobbet igår för jag mått dåligt flera dagar, men igår som värst..

Jag var tvungen att ta mig till lina för att hämta en sak till resa , jag fick mat där & sen kom daniel förbi så vi kunde ta sällskap hem..

När vi kom hem var jag helt slut & somna direkt..
Idag är jag hemma från jobbet, känner mig inge pigg & måste Vila upp mig för resa , fyra dagar kvaaaar!

Det blir soffläge med täcke & DH hela dagen!

6 januari, söndag

Jag ska röra mig mot jobbet snart, 8-18 jobbar jag.. Vill bara ligga hemma i sängen hela dagen, men så går det när man är för snäll & ska hjälpa andra..

Snälla ge mig bara onsdag!!

Kalas & asianfood

Det var fullt hus här idag, lika trevligt som alltid! Det var ju jvm final också & jag hade såklart rätt i hur matchen skulle sluta, klarar inte av att se blir såååååå arg & frustrerad!

Alla åkte väl runt femtiden & då röjde vi upp lite snabbt sen åkte jag, daniel & danne till bromma för att köpa mat.
När jag kollar i väskan hitta jag inte plånboken, då förstof jag direkt att jag glömt den i mamma & pappas bil, vilket jag hade :(

Men danne fick betala & vi åkte hem & åt gott!
Pad thai & sushi, mmm! Sen godis & ost.

Har kollat film fram tills nu & grabbarna kollar olika klipp & skrattar.. Jag måste sova, ska upp tidigt imorn!

Tack världens bästa lillebror som åkte hit & lämna min plånbok! Förlåt för krånglet mamma & pappa!

Me today

5 januari, lördag

Då var det lördag igen, jag är påväg till jobbet för ett jätteskönt & kort pass! Jag jobbar 9-14 idag för att min kära pojkvän ska ha lite kalas för sig själv nu innan vi åker till thailand eftersom vi är i thailand när han fyller år..

Så det blir ännu mer folk hos oss idag! Älskar det, tycker det är så trevligt när alla ses tillsammans, finns det hjärterum finns det stjärterum ;)

Min mamma, pappa, farmor & ludde kommer också! :)
Älskade familj, om ni visste hur mycket jag älskar er!!!

Här kommer en bild på mig & mamma & pappa i göteborg, sen en bild på männen i mitt liv, tyvärr är inte ludde & morfar med på bilden ;)

Big one!

Idag fick vi vår tredje & sista bjässe såld, titta så fin & stor han är!
800 kronor sålde vi den första för, en hummer på 4,1 kg!

Lobster

Dagen har gått bra, känt mig hängig bara & är rädd att jag ska bli sjuk nu tills jag åker, skulle vara typiskt :(

Jag fick sluta lite tidigare ialla fall & jag fick sällskap av johanna till tbanan, en rolig & söt tjej det där!

När jag kom hem duka jag upp fredagsmys till mig själv, daniel har dejtat två kompisar ikväll..
Så eftersom jag känt mig lite deppig & så kände jag för att lyxa till det lite extra, så det blev en hummer med lime aioli & en bit brie de meaux! Sen lite choklad :)

Jag kollade på shes the man & nu tänkte jag försöka sova, ska upp tidigt imorn! Yeeaaay, not!

4 januari, fredag

En oväntad vänskap vat riktigt riktigt bra, en väldigt fin film enligt mig.. Daniel kom hem lagom till slutet & han såg mig brista i gråt i slutet av filmen, jag brukar inte kunna gråta till filmer om jag kollar med någon, men det var så fint!

Idag hade jag sovmorgon, sov till halv nio, såååå skönt!
Jag har haft en lugn morgon, hunnit ätit en ordentlig & onyttig frukost! Risgrynsgröt, julgodis & ananas haha!

Jag ska röra mig mot jobbet snart, jobbar. 11-20 idag.
Efter idag har jag 4 jobbdagarkvar till semester & idag är det en vecka kvar till thailand!

Filmkväll

Sen jag kom hem har jag legat i soffan..
Jag åt en väldigt enkel middag, mackor med örtkalkon & gräslöksphiladelphia, sååå gott!

Efterrätt blev ananas, vindruvor & passionsfrukt med
vaniljkesella & en chokladboll :)

Jag har kollat på filmen water for elephants, en riktigt bra film!
Sen klassikerna smekmånaden, så jag skrattat..
Nu kollar jag på En oväntad vänskap, har en timme kvar, riktigt bra hittills!

Tänkte vara en bra & rolig flickvän & för ovanlighetens skull vara vaken när daniel kommer hem sen'

3 januari, torsdag

Jag ville kliva upp ur sängen idag, bara dra täcket över huvudet & somna om.
Jobb 7-16 idag sen bara hem & lägga sig i soffan eller sängen!

Hatar redan den här dagen!

Hektisk kväll!

När jag kom hem ville jag bara fixa ordning med det jag köpt! Sen satt jag framför min bajsdata aaaaaaslänge & fixa med alla bilder & den bara dog mitt i allt! Dags att slänga den kanske?

Sen lagade jag mat så vi har lite matlådor, massa köttfärssås & pasta..
Jag har även hunnit tvätta två maskiner..

& nyss kom jag ur en lång dusch, jag har börjat förbereda min kropp för solen, peeling & hudlotion nu innan så man har fin & jämn hud..

Jag har även lagt ner dom flesta kläderna i resväskan, har ju en del kvar men är en bit påväg ialla fall :)

Nu tänkte jag lägga mig i soffan & bläddra igenom lite tidnindar & gå ner i varv innan jag lägger mig..

Dagens shopping

Det blev ensam shopping idag eftersom lina var tvungen att jobba..
Så jag gjorde mina köp & skyndade mig hem..

Det blev en Eva Solo karaff & glas från Cervera, vår efterlängtade filt från Lexington & två handdukar.
Även två till Filippa K muggar & två iittala ljus från Åhléns.
Så himla nöjd!

Vår fina nyårsafton i bilder :)

Bildregn från min födelsedag :)

Bilder från lördag 29/12, vänner på besök!

2 januari, onsdag

Jag vill inte gå till jobbet idag jag vill sooooova! Men det är bara att bita ihop nu, jag har 6 dagar kvar att jobba tills jag får min semester på fyra veckor!

Idag jobbar jag 7-16, efter jobbet ska jag möta upp lina inne i stan för lite shopping, ååh jag läängtar!

Den här nya lokan smakade jag igår, jättefräsch & god!

Kebab

Det blev en sen middag, en sen kebabrulle! Nu ligger jag i sängen & ska försöka sova för natten..

Jag har börjat tagit fram kläder nu! Dags att börja packa! Tills lördag ska väskan vara redo, då åker resväskan hem med mamma & pappa, iiiiih kan inte förstå det!!

Kungahuset

Jag dissade agnetas nyårs karameller för att se Året med kungahuset.
Jag har gråtit & skrattat.. Dom är för fina & härliga våra kungligheter!

Sen har vi ju jordens snyggaste prins också!

1 januari, tisdag

Känns konstigt att januari redan är här, julen, min födelsedag & nyår är över. Månaden vi längtat efter så är äntligen här..
Endast tio dagar kvar..

Idag har vi inte gjort ett dugg.. Ätit rester & Slappat..
Nu är vi på bussen påväg hem, kommer vara hemma efter sju, yeeay! Not!

Jag längtar tills imorn, då ska jag shoooooppa!!

Här är en av smörgåstårtorna jag bjöd på!

New years eve

Vår kväll & dag igår var helt underbar, alldeles perfekt & lagom!
Dock drog sig patric & jessica sig ur i sista sekund..

Killarna kollade hockeyn & jag & bella förberedde all mat för kvällen & satt & pratade om massor..

Vi fixade till oss & mötte killarna i couronne, bella överraskade rejält & fick alla att tappa hakan, speciellt killarna ;)

Vid halv sju serverade vi vår toast skagen, en väldigt generös & vacker sådan..
Efter förrätten ägde couronne matchen rum.

Vi hade kul & tiden rann iväg & vår varmrätt serverades efter halv tio.
Till varmrätt åt vi smördegs- & vitlöksostfylld inlindad fläskfile med potatispure, chilibearnaise, rödvinsås & baconlindad färsk sparris. Till det drack vi ett gott & mastigt amaronevin..

Vi drack även en riktigt fin champagne jag köpt för att prova, riktigt god!

Tiden rann som sagt iväg för vi hade så trevligt.
Killarna badade tunna & jag & bella satt & prata sen närmade klockan Sig tolv..

Vi skulle få upp alla fem killar upp ur tunnan på sju minuter, fixa skumpa & shotar, å vi hann!
Dom sköt raketer i badbyxor hihi!

Sen släppte jag & bella upp såna där vita ballonger typ. En gick inte men den andra drog iväg med en jädrans fart!

Jag & bella gick In & värmde oss efter & började med förrätterna, mintkrokantpannacotta, själva vid halv två. Grabbarna fortsatte partyt i tunnan!

Bella, fabbe & dyland åkte väl hem efter två & jag gick & la mig då.

Vi hade det bästa nyåret med underbara fina människor!
Det var alldeles perfekt & jag & bella fick så mycket beröm för vår meny!

Vi hade så mycket mat & chips & ost & kex kvar eftersom vi blev fyra mindre haha, så det finns chips för en månad kvar!!

Men tack alla för finaste nyåret!

Bilder från systemkameran kommer sen!