Grey day

Jösses vilken mörk & grå dag det har varit.
Den fina snön som kom för någon dag sen är återigen borta för det trista regnet.

En dag i pyjamas i soffan för alla & sen åkte Filippa till sin bästa vän & jag, Daniel & Valle till sjukhuset & mötte mamma, pappa & Therese för att hälsa på farmor.

Älskade lilla farmor ramlade i veckan & bröt lårbenet så hon opererades igår.
Vi hälsade på henne & det var jobbigt att se henne ligga där i sjukhussängen.
Jobbigare än jag trott.

Jag har hängt otroligt mycket med farmor alltid i veckorna då jag jobbade på Ica då jag hade mycket ledig tid i veckorna.
Men sen förra sommaren när jag bytte jobb har vi setts väldigt mycket mindre än vi nånsin gjort.

Sen har hon ju även fått sin demens som gör att det varit jobbigt också.
Att se en nära familjemedlem förändras kan vara jobbigt såklart.

Jag är glad att vi åkte dit en sväng idag och vet att det gjorde gott för henne.
Lilla farmor.

Efter det tog vi en fika, det var mysigt.

Sen handla lite gott & hämta hem Filippa för lite myskväll.
Bara massa plock då jag inte orkade göra grytan jag tänkt vid 18-tiden.

Daniel har haft match så barnen & jag har haft myskväll själva.

Imorgon är vi lediga & det är sååååå skönt.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0