8 september, torsdag

Klockan 3.10 var jag på jobbet inatt & då rullade vi i taxi mot Arlanda, 6.05 gick flyget till Paris.

Vi möttes av en guide & sen var det låååång kö till Paris, 1,5 timme minst & total trafik kaos, jag har aaaaaaldrig sett sånt trafik kaos, alla bara möljde sig fram.

Första stoppet var triumfbågen , Så mäktigt att se den på riktigt, så otroligt fin.

Efter det åkte vi mot Eiffeltornet & det var också galet att se det live.
Vi plte genom hela Paris & wow vad vi fått se vackra byggnader & historiska platser.

Jag blev såklart helt  förälskad i Paris & vill bara åka dit med Daniel & barnen & strosa runt & äta crossainter , gå på fik & restauranger.

Vid 1 var det dags för lunch på Le Ciel, med den vackraste  utsikten jag skådat.
En vy över Eiffeltornet & sedan hela Paris,
Wow alltså.

Förrätt var sniglar & det vägrade jag äta, sedan var det anka & slutligen chokladkaka,  väldigt  klassiskt  fransk meny.

Sen tog vi tåget mot La Rochelle som
Tog 2,5 timmar.
När vi kom fram tog vi oss mot hotellet, jag fick eget rum & ringde direkt hem.

Sen blev det middag på ett Ställe i närheten.
Halva gänget kom idag & vi alla var trötta efter 20 Timmar vaken tid, så nu blir det sova & ladda för morgondagen.

Det kändes inte lättare att vara borta från familjen när skolan ringde & sa att Valle inte var pigg & fick gå hem från skolan.


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0