30 mars, tisdag

Dag 8 med covid.
Imorse vaknade jag & kunde inte röra nacken. Jag hade så ont att jag grät & hade även feber för första gången, 38,3.

Mamma & mormor beordrade mig att ringa 1177, sagt & gjort & sköterskan tyckte jag skulle åka in då jag redan varit hemma en vecka med covid.

Så jag fick en tid bokad kl 10.30 på närakuten på covidavdelningen.
Dom sa att jag hade fått luftrörskatarr & att det är ganska vanligt att insjukna 2 gånger under sjukdomen.

Syresättningen var bra ialla fall.
Men han sa att han skrev ut 5 olika mediciner.
2 inhalatorer , 2 mot nackvärken & en coccliana mot hostan.
Mycket också i förebyggande syfte.
Så nu ska det ätas medicin, dyrt blev det också.

Jag har legat & vilat hela dagen & eftermiddagen.
Har fått i mig lite mer mat idag än igår men mår fortfarande lite illa.

Nu ska jag orka mig upp & kolla film med min familj.

Dennis var hit & överraskade oss med massa gott, han bor långt bort & tog en rejäl omväg för att köra hit allt.
Jag började gråta när jag såg & hörde.

Även mamma har varit snäll & gjort mat till oss. Handlat & fixat allt på apoteket .
Mormor lagar mat till oss vi får imorn.
Vi har så så snälla människor runt oss & jag blir alldeles rörd av tanken av alla som ringer & smsar & hör av er & kollar till oss.
TACK ❤️

Ville bara skriva också att det som är läskigt med det här viruset är ju att man aldrig vet riktigt vad som kommer hända.
Imorse fick jag panik & var livrädd & tänkte att nu kommer dom lägga in mig.
Jag kommer få åka till sjukhuset & barnen & daniel hem utan mig.

Så jag packade lite lätt för att bli inlagd. Mobilladdare, hygienartiklar & lite smått.
Jag var totalt livrädd & jag försökte hålla tillbaka tårarna för jag vill inte visa barnen att jag är rädd , hur rädda skulle dom inte bli?
Men det gick inte, tårarna bara rann & jag sa att det var för att jag hade ont i nacken.

(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0