12 mars, torsdag

Idag har vi haft fullt upp. Vi började dagen, eller Valle vaknade 6, yeeeay kände jag då. Men jag slumrade till 7 sen tog jag en dusch & sen åt vi frukost & fixade oss & åkte in till stan.

Först ut var läkarbesök på akademiska för Valle angående hans mage.

Sen blev det möta Daniel & luncha på Ikea, korv & glass stod på menyn idag. 
Efter det rullade vi vidare mot stopp nr 2, polishuset & pass till barnen.

När vi var klara där gick vi ner på stan till stopp nr 3 & till banken för att öppna konton till barnen .
Sen gick vi till guntherska & fikade.

Påväg hem var vi in på Bauhaus & kollade in vad vi vill ha till vår mur & det känns ganska glasklart.
En sväng på rusta & Intersport hann vi med också innan vi köpte med chop chop hem & åkte hem & åt & myste resten av kvällen.

En hektisk dag & alla var helt slut ikväll.

Alltså allt kring Corona viruset. Innan London var jag super rädd & nojig.
Sen tyckte jag mest det var överdrivet & fånigt men nu börjar jag ändå tycka det är lite obehagligt.
Kanske inte själva viruset i sig men allt kring det som blir.

Hela Italien är satt i karantän & det sprids fort i Sverige & jag undrar vad som sker här?
Snart stängs väl skolor & förskolor igen som i Norge & Danmark.

Allt kring dessa virus känns som ett riktigt Dystopia poddvsnitt blandat av allt, det är det som är läskigt.

Filippa & Valle skulle gå på bamse teater på söndag med mormor & morfar men eftersom alla event med fler än 500 personer ställs in så blir det såklart inget. Vilket jag kan tycka är bra.

Men Filippas besvikelse, som hon grät..
Hon sa att hon hatar Corona viruset så barnen blir lite rädda & vill flytta. Försökte förklara allt att de inte är farligt & allt man kan men det är svårt.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0