3 december, måndag

Idag kom läkarna in vid halv tolv & kollade på
Svullnaderna.
Dom sa att vi kan få permission & åka hem & ta antibiotika i oral lösning istället.
Så så skönt att få höra. 
Dom vill inte skriva ut oss då det är lite svullnad kvar så därför får vi åka hem några dagar & sen åka på återbesök på onsdag.
Antibiotikan ska hon ta 3 gånger per dag i en vecka, så barnen blir hemma hela veckan, femte veckan i rad.

Daniel & Valle hämtade oss & påväg hem stannade vi & jag gick in & handlade.
När vi kom hem styrde jag upp hemmet, det tog sin lilla tid.

Sån lättnad att vara hemma men jag blev även låg & ledsen.
Det kom liksom ifatt mig, jag åkte i torsdags morse direkt till infektionsavdelningen för att få träffa läkare & jag trodde vi skulle dit & få pencillin & sen åka hem igen.

Jag sminkade mig på sjukhuset & fixade mig för jag skulle ju iväg & jobba kväll.
Istället fick vi träffa läkaren & höra att vi skulle bli inlagda då på en gång.
Jag bröt ihop & det var så skönt att mamma var med.

Jag tänkte vi skulle bli där en, två nätter, hade aldrig trott att vi skulle bli där i fem dagar.
Jag förstår liksom allvaret nu i efterhand. Läkaren som vi träffade i torsdags & skrev in oss sa idag att det en betydligt piggare, friskare & gladare tjej än den medtagna tjejen han träffa i torsdags.
Vår stackars prinsessa fick en riktigt jäklig & allvarlig infektion som förhoppningsvis snart är helt borta.

Vi har haft en bra dag ialla fall, Filippa önskade tacos & popcorn.
Daniel var på match så mamma & pappa kom & lämnade vår lillbil med.

Filippa vill leka som vanligt men hon säger att hon blir trött efter en stund så det blir vila emellanåt.

Det gör fortfarande lite ont i hjärtat att se henne halta runt, hon kan inte springa direkt.

Barnen somnade på två röda vid halv 9, så skönt att lägga sig alla som vanligt.
Älskade fina barn vad jag älskar er.

Jag har kollat på Vår tid är nu & nu kollar jag julfilmer.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0