Mot ett starkare jag

Jag har fått önskemål om att skriva om min viktresa, så här kommer den 😊

Jag hade länge velat ta tag i min kropp efter graviditeterna men aldrig varit redo mentalt för det.

Men sen bestämde vi oss för att gifta oss & då visste jag bara att jag ville känna mig bekväm & kunna bära en axelbandslös klänning & känna mig bekväm i det, vilket jag aldrig någonsin gjort förr.

Så jag började stenhårt för jag visste att det var så jag var tvungen att göra för att komma igång, en kickstart liksom.

Jag kan tillägga att innan jag bestämde mig var det godis, läsk & fika i princip varje dag & ingen träning, inga promenader ens med vagnen. Jag åt även stora portioner & alltid två minst.

Så jag började med maten.
Åt en normal portion & försökta läsa mig till på förpackningar & få bort alla produkter med onödigt socker.

Som förr åt vi mycket pastasåser med bacon & creme fraiche & pasta.
Det byttes ut mot exempel mat som kyckling, kokosmjölk, curry & broccoli med ris.

Eller biffar med bulgur, sallad & tzatziki eller fetaostcreme på turkisk yoghurt.

Jag åt inget fika, godis, läsk eller "onödigt socker" i veckorna, endast helger.
Sen trappade jag upp till fredag & lördag.

Jag har aldrig kört någon "diet" då jag älskar mat för mycket & vill kunna äta allt men bara lära mig sunt förnuft

Och det var exakt det jag fick, sunt förnuft & lärde mig skippa det onödiga sockret.
Jag har alltid haft helgerna fria & ätit vad jag vill.
Jag tror det är viktigt att vara realistisk & inte gå ut för hårt för då blir det bara tufft.

Det var några som nästan skratta när jag berätta om mitt mål & sa att det aldrig skulle gå, det peppade mig ännu mer bara.

Jag hade även delmål & det tror jag också är viktigt.
Typ till vår resa till Lanzarote ville jag ha gått ner några antal kilon & sen till bröllopet till 75kg, i bästa bästa fall till midsommar.
I maj hade jag nått det målet redan.

Jag i princip bara bestämde en siffra på vågen, jag har aldrig haft koll på min vikt då jag hatat att väga mig då siffrorna visat högt då jag alltid varit lång, så jag har aldrig haft en våg.

Den 13 september visade vågen 68,6 kg.

Träningen började jag med spinning en gång i veckan typ i januari & även hemma träning någon dag i veckan, vanliga övningar som utfall, upphopp, armhävningar, situps & plankan.

Jennifer sa alltid att jag skulle börja med promenader, det skulle få igång kroppen & kilon skulle sakta men säkert försvinna, men jag ville verkligen inte, men hon sa att jag skulle försöka få in det som en rutin.

Tillslut fick jag det, mot vårkanten & jösses så jag älskar promenaderna, verkligen äääälskar, så otroligt sköna.
Jag tror att det var dom som fick igång kroppen mest att börja gå ner.

Mina dagar med kost ser ut som följande, inte lika duktig med mellis nu när jag jobbar lite olika tider men jag försöker. En bra dag är såhär:

Frukost: gröt med kanel eller lågkalori äppelmos & lättmjölk.

Lunch: lunch rester eller sallad.

Mellis: finncrisp med keso, gurka & citronpeppar eller bara frukt.

Middag: exempel tacos.

Ja, så har min resa varit typ.
Den har varit ganska enkel om jag ska vara ärlig, den har känts så bra & inte så märkvärdig utan mest sunt förnuft bara.

Nu ska jag vara ärlig & säga att jag väger 71 & har alltså gått upp 2,5 kg men det är väl inte så konstigt.
Jag har knappt tränat & mest ätit & haft mycket ont i halsen fram & tillbaka.
Men det känns ändå helt okej, bara jag kan komma igång lättare med träningen känner jag mig nog bättre i kropp & knopp igen 😊



(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer
Postat av: mormor

Din viktresa har varit otrolig.Mycket bra gjort. Kram Mormror

Svar: Tack mormor❤️❤️
Louise Reinwalds

2017-11-08 @ 09:39:55
Postat av: Izabella

Alltså bilderna från förr? Tror typnings ens de är du & ändå tyckte man du va lika fin o smal då 😱 Du är så jävla grym!! ❤❤

Svar: Tack gumman!!!!! För alla orden❤️
Louise Reinwalds

2017-11-08 @ 13:03:49
Postat av: Ulrika

Jätteduktigt! 😊

Svar: Tack😊😊
Louise Reinwalds

2017-11-08 @ 20:24:12
Postat av: Mamma

Så jälva bra gjort av dig och bra kämpat 👌😊💕💖 jag är jätte stolt över dig

Svar: ❤️❤️❤️❤️
Louise Reinwalds

2017-11-08 @ 20:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0