7 december, torsdag

Idag vaknade vi efter 8 igen, så skönt!
Körde barnen till dagis sen åkte jag till thuns & kikade lite, köpte äntligen ett par svarta byxor.

Jag kom hem & pyntade min gloria som blev så fin så!
Packade även väskan till london.

Sen åt jag lunch & såg en riktigt sjuk film. 
Daniel kom hem vid 2 & då åkte vi till dagis för ljusfest.
Dom har ljusfest istället för luciatåg, förstår inte varför, riktigt tråkigt.
Men ljusfesten var trevlig med sångstund.

När vi kom hem blev det middag & mamma & pappa kom hit, alltid lika trevligt.

Barnen somnade 8 & sen kollade jag på ernst & drack baileyscoffe.

(null)

(null)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Många mindre barn tycker att luciatåg i den klassiska bemärkelsen då de står med de vuxna som publik blir läskig och obehagligt (en konstig situation att stå ochbli uttittad) så jag förstår om man som förskola väljer bort det. Det ska ju vara mysigt och kul för barnen först och främst. Det traditionella luciatåget är nog generellt mer uppskattat av vuxna och kanske äldre barn. Finnsju dessutom alltid vuxna utan sunt förnuft som ska stå och filma eller ta massor av kort som gör situationen med luciatåg snäppet olustigare för gänget av ett- till femåringar. Så ibland får vi vuxna stå utmed sådant vi tycker är"synd" och "tråkigt" för att barnen ska känna sig bekväma. Liknande kan det vara med de gamla hederliga skol- och förskolefotograferingarna. Peace out 😘

Svar: Jag förstår de & de va så mina barn reagerade🙈 vi får ha lucia hemma😍
Louise Reinwalds

2017-12-08 @ 18:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0