Svåra beslut

Valle har ju som en blodblåsa i rumpan som vi har fått tid för på onsdag att ta bort.

Det jobbiga är att han ska sövas för ingreppet & det har gjort att vi tvekat mycket inför det.

Läkarna sa att blåsan kan vara kvar, den är inge farlig så den kan sitta där.

Jag tänker att den ska bort då den egentligen inte ska sitta där.

Vi har fått vänta nu i 2,5 månad pga kötid & för han var för liten för att sövas.

Nu har vi fått tiden på onsdag & det känns jättejobbigt.
Jobbigt också då daniel nu tvekar mycket för han också tycker det är läskigt för att själva ingreppet är så pass litet, dom ska spruta in något i blåsan så den krymper/försvinner.

Det kan behövas göras flera gånger innan den försvinner.

Men det blir så stor sak av det med sövning & allt.

Vi kan också vänta & skjuta på ingreppet & göra det när han är äldre.
Men då känns det som det är jobbigare för han för han är mer medveten liksom.

Vi vet att narkosläkarna & dom andra är jätteduktiga,
Men ni förstår nog också oron som föräldrar.

Så snälla nära, kära & främmande läsare. Dela med er, vad tycker ni & tror? Hur skulle ni gjort?
Vill bara få lite olika perspektiv & synvinklar.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Supersvårt!
Rent spontant tror jag nog jag hade skippat om det var jag. Alltså om det nu är så att den varken är farlig eller i vägen på något sätt. Mest för att jag skulle tycka det var obehagligt.
Men det är bara vad jag tror att jag skulle göra om det hände mig/mitt barn. Supersvårt att svara på!
Hur ni än gör kommer Valle nog må bra oavsett ❤️

2016-11-19 @ 12:55:43
Postat av: Ida

Jag förstår din oro med att söva en liten. Min pojke sövdes och opererades för en månad sen och det gick jättebra. Dom är fantastiska på ackis och berättar precis hur allt går till. Min pojke är 15 månader och jag tror det är skönare att göra det när dom är små och hyffsat omedvetna! Om ni båda är med kan ni stötta varandra om det blir jobbigt! Vi tyckte också att det var jobbigt innan men jätteskönt när det var gjort! Lycka till!

2016-11-19 @ 12:56:26
Postat av: Lisa

Jag tycker att ni ska göra det. Jobbigt om han får besvär av det när han blir äldre. Och som sagt svårare att söva en tre åring än en "bebis". Men känn efter och gör som ni känner! ❤️ Ni vet bäst!

2016-11-19 @ 17:30:13
Postat av: Izabella

Hade tagit bort den, förstår din oro. Men tror de "lider" minst nu, såhär små..
Nu lider han ju inte av det men du förstår hur jag menar!❤️ Jag hade nog aldrig kunnat släppa tanken på den där blåsan om vi inte tagit bort den.. oavsett gör ni det rätta valet, för de finns inga rätt eller fel & ni som föräldrar vet såklart hans bästa!❤️

2016-11-19 @ 22:37:40
Postat av: Anonym

Jag håller helt med Lisa. Försök tänka positivt, att allt kommer gå jättejättebra, även om jag förstår att det är tufft och svårt! Men för Valles skull <3 Min pappa jobbar som narkosläkare på akademiska så jag vet med flera hundra procent att de alla gör ett otroligt fantastiskt jobb och har stenkoll! De skulle aldrig någonsin utsätta någon för fara. Sen sövdes jag dessutom själv när jag bara var 1 år gammal (första och enda gången hittills i livet) pga en operation, också på ackis. Och allt gick jättebra då, även om det är något jag såklart fått höra i efterhand! ;) Önskar er all lycka till!! Kram

2016-11-19 @ 23:54:06
Postat av: Mamma

Håller med alla god råd 😍❤️ Du och Daniel är där båda två och stöttar varandra och vi hjälper till med Filippa 😍❤️💙 Skönt att då de gjort som sagt var nu när han är liten 💙 Kram mormor

2016-11-20 @ 08:21:49
Postat av: Tess

Passa på att ta bort den nu medans han är liten. Det har ju varit jobbigt när den spruckit och tanken av "att det kanske gör ont" kommer nog alltid finnas oavsett om den är ofarlig.❤️

2016-11-21 @ 17:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0