Kommunen

Jag blir så irriterad på kommunen!!
Vi skrev i bygglovet att vi ville ha vitt hus med grått tak, men i detaljplanen stod det att det skulle vara vitt hus med rött tak.

Vi fick ju nej på grått tak men de var vi beredda på.

Sen ville dom ju ha exakta färgen vi skulle ha på huset så dom bad oss åka och kolla ut en färg & uppge färgnummer.

Vi lämnade det & då säger dom idag att vi inte alls får ha vitt, vad är det för fel!?
Varför ber dom oss då kolla upp ett färgnummer för VIT när vi inte ens får ha det!?

Hon sa att vi skulle ha rött, grönt eller gult, aldrig i livet!
Mörkgrå kanske kunde funka men jag vill inte ha rött tegel & grått hus.
Nu är jag så arg, jävla kommun lika jobbiga & sega som man hört!

För att underlätta kunde dom sagt allting från första början när dom sa nej om grått tak.

Nu har jag fått skriva av mig!

Nu ska vi liksom välja en färg bara att måla huset.
Om två år tydligen får man måla vilken färg man vill, kanske bara har det grundmålat i två år ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0