Rolfs kök

Det var kul att träffa mamma & pappa. Förstå vad dom gör för oss. Galet.
Det blev en vända till bauhaus, vi köpte en dörr & socklar.

Väl hemma när vi skulle röja på balkongen välter jag min fina stora dyra ljusstake , börjar gråta ! Ååh så känslig man är.

När mamma & pappa åkte fixade daniel & jag till oss för att åka in till stan.

Vi åt middag på Rolfs kök, Johan Jureskog äger den med Klas ljungquist. Johan tävlar i kockarnas kamp i år & äger några fina & bra restauranger inne i stan.

Restaurangen kändes avslappnad med väldigt fin, otroligt trevlig personal.

Vi började middagen med ett glas champagne & kantarelltoast med västerbottenost & kalix löjrom.

Till varmrätt tog jag rödvinsbräserad oxkind med tryffel & potatispure.
Daniel tog ankbröst & rilletten med rotselleri & svarta vinbär.

Till varmrätten tog vi dom rekommenderade vinerna, goda & kraftiga rödviner, mitt var strävre.

Till Efterrätt valde jag krusbärskräm med  vit chokladmjölk & vaniljglass.
Daniel tog inkokt persika med vaniljris & 
Rostad mandel.

Behöver jag säga mer?
Allt var heeelt gudomligt, vilka smaker.
Alla matfantaster som mig, gå dit!

Nu ska jag börja prova gå på meller anderssons alla olika restauranger.

Påväg hem nu med fulla magar.
Tack för ikväll hjärtat ❤













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0