hjälp..?

nu ska jag bara skriva av mig, mina tankar kring allt det här med jobben som snurrar i mitt huvud nu.
& eftersom ni har blivit så många härliga läsare så kanske ni skulle vilja säga era synpunkter & tipsa :)


jag har ju hamnat i ett ganska svårt val, eller inte egentligen.

jag har ju varit inne på att bli flygvärdinna ett bra tag nu. & nu har jag äntligen fått chansen!
oavsett hur jag gör med jobben så kommer jag köra på den här utbildningen, för det är något jag verkligen vill!

flygplatskontrollant:

vore så himla kul & spännande att prova på!
pappa & jag har alltid pratat om det.
men då är det ju lönen, den är 12 kr sämre än jag har nu.

alltså kommer jag tjäna mindre..

street food:

jag har alltid velat jobba på ett café/"lättare mat ställe"..
det här är verkligen det. dom serverar fina smörgåsar, tex räksmörgåsar!
jag tror också man får göra dom!
men här har vi ännu sämre avtal med löner & grejs..

det vore ju så kul att jobba på arlanda.
känns bara som att allt det här kom vi fel tidpunkt..

i & med att jag redan bestämt mig för flygvärdinna.

om jag tar något utan flygplatskontrollant eller street food så känns det som om jag kommer ta en plats & sen kasta iväg den & göra dom besvikna.
för det är flyvärdinna jag kommer satsa på!

ååh det är tusen tankar i mitt huvud.

jag tycker att det börjar bli långtråkgit på hemköp.
i stort sett enda anledningen att jag stannar är för några av mina fina arbetskamrater.
& i hopp om att få en tjänst i delikatessen i den nya butiken.

& framför allt få var med vid öppningen.
sen lär jag tjäna lika mycket, om inte mer på hemköp där jag jobbar nu. & pengar är väldigt viktig i den här frågan för mig..

så, ja, jag har massa tankar i mitt huvud.

ni får gärna dela med er & säga hur ni tycker :)



Kommentarer
Postat av: Kerstin

Jag tycker du ska vara kvar på Hemköp o sen gå utbildningen till flygvärdinna.Då är du inne på Arlanda o kan få dom andra jobben hur lätt som helst i framtiden om du vill det.Pengar är inte allt Louise för det är viktigast att gå till sitt jobb med glädje varje dag.Kramis Kerstin Ps Kanske ska vara lite försiktig att skriva om jobb här så det inte kommer fram till cheferna på Hemköp innan du bestämt dig.Ds

2011-03-16 @ 22:58:06
Postat av: louise

tack kerstin för att du ville dela med dig av dina tankar. tack!kramar!

2011-03-17 @ 07:57:50
URL: http://louisebj.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej. Vi känner inte varandra, men läser din blogg då och då :)

Jag har haft liknande problem, och jag tror verkligen på att du ska göra det du tycker är roligt! Om det är flygvärdinna du vill bli, kör på!

Om du vill jobba under tiden, se till att du trivs på det jobbet. Det blir lättare med pluggandet då ocskå :) Hoppas det löser sig för dig :)

2011-03-17 @ 14:03:50
Postat av: louise

tack sara för din kommentar, jättetack!

jag kommer köra på det jag känner mest för, flygvärdinna :)

kul att du läser min blogg :)

2011-03-17 @ 20:57:00
URL: http://louisebj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0