Rom 17 - 20 juli 2011

Rom var mäktigt!

första dagen, söndag, tog vi oss an coloseum & en jääääkla promenad & gick nästan vilse i rom..
men mycket häftigt fick vi se så det var bara kul :)
första middagen blev ravioli med spenat fyllning med basilika & körsbärstomater.
middagen blev på hotellet!

andra dagen, måndag, blev det vatikanstaten, st peterskyrkan (tror jag), slottet & fontana di trevi.
den kvällen åt vi middag inne i rom, det blev en jättegod pizza med en panna cotta till efterrätt.
vi åkte tillbaka till hotellet till åtta då vi var helt slut efter allt vi sett & promenerat till..

myskväll på hotellet blev det :)


tredje dagen, tisdag, blev det bara shopping.
vi gick & kollade på rom shoppingutbud.
det blev det presenter & en väska till mig :)
sista middagen blev också på hotellet, pasta carbonara!

sista dagen, onsdag, gick vi i affärer & åkte sen till flygplatsen & tittade :)

vår resa var heeeelt underbar.
vi har haft det så mysigt, fått se otroligt mycket historiska fina saker & byggnader.

hotellet var 4stjärnigt, otroligt fint & modernt.
låg dock en bit bort, så vi har åkt buss & tbana till city, men det funkade bra & tog max 30 min..

rom i sig var inte så fint, utan rom för mig är alla sevärdheter.

vår resa var ändå toppen.
en oförglömlig resa med min älskade daniel & många fina minnen & mysiga stunder.





































































 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Emma

älskar The Unknown Soldier-byggnaden och Fontana Di Trevi! Slängde också en mynt bakom axeln så jag måste nog snart återvända :P

2011-07-25 @ 19:51:15
URL: http://emmalona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0