Thailand, bättre sent än aldrig

thailand med mina tjejer var heeeelt underbar!
vi åt jättegod mat, badade, shoppade & hade det superhärligt.

tyvärr hade vi inte så jättebra väder i vårt underbara bästa phuket.
& vi åkte ju delvis för att bli bruna så vi hölll koll på väderprognoserna över internet & bestlutade oss efter fyra dagar att flyga upp till bangkok & ta oss till hua hin där soooooolen var!

jag tyckte det var skitjobbigt att lämna phuket.
eftersom det var där vi hade tänkt vara. det blev en omställning.
& jag är inte någon som skulle backpacka.

men nu fick jag ju prova på det lite haha.
vi bodde ialla fall på fyra olika boenden i hua hin.
ett som var inte alls okej, men även det billigaste.
två ställen var riktigt bra!

i hua hin fick vi ialla fall vääääldigt mycket sol!
det var ännu varmare där uppe än ner i söder i phuket.

hua hin i sig var inte så speciellt.
vi alla tre älskar ju phuket. så det är svårt att konkurrera ut det.
vi hade gjort hua hin andra kvällen.

det som var bra med hua hin var deras matkand, thaifolkets marknad.
sjuuuuukt billigt. hela hua hin är billigare än phuket.

vi var ialla fall i hua hin i en vecka totalt. alltså halva resan.
men det är thailand, då går det att göra så. det kostar inte mycket extra. tror det kostade ca 2000-3000 kr extra för flyg tut & retur & alla boenden.

vi kom tillbaka till phuket på onsdag natt, då hade vi torsdag & fredag kvar innan vi skulle åka.
så vi hann sola någon timme på torsdagen innan regnet kom.

på stranden så kom två killar & en tjej fram till oss.
det visade sig vara håkan, ni vet håkans bar?
dom bjöd oss på den nya baren som hade premiär i karon ( där vi bodde )

så på torsdagen fixade vi naglarna & fredagen shoppade vi det sista.
sen gjorde vi oss fina & åkte in till patong fö ratt äta middag sista kävllen & förfesta på håkans bar i patong.
sen åkte vi tuk utk till håkans bar i karon.
kvällen var super!

kul att enda partykvällen blev sista kvällen.
vi sov typ en timme & sen var det dags att rulla mot flygplatsen.

jag hade ialla fall en underbar semester med två av mina bästa vänner.
tack för ni stod ut med mig när jag var lite småjobbig haha!

jag hoppas kunna åka till thailand igen om ett år.
då ska jag besöka flera öar, koh lipe. koh samui, koh koh khao & massa mer

thailand är något speciellt. all mat, människorna, stämningen, ja det är lite av ett paradis.


jag står lite konstigt haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0