11 juli, söndag

i fredags så hade jag & daniel en lugn & mysig eftermiddag, vi duschade, kollade tv & pratade lite.
sen kom micke & dom började lasta ur daniels grejer & pappa hämtade mig & körde ut mig till lövstalöt.

tog det lugnt här ute & åkte in runt halv sex tiden till jennifer.
hon fixade sig & så.
sen åkte vi & hämtade stensson, mamma, pappa & borell & åkte ner till stan.

det blev middag på il forno, jag har aldrig ätit där & har velat så länge.
det var jättebra & god mat!
jag tog en slags lax pasta med ricotta & babysenat & körsbärstomater, jättegott!
allas mat var riktigt gott!
jag & mamma delade på efterrätt också, tiramisu.

efter middagen så skulle dom vuxna till flustret.
jag var chaufför & körde alla i bilen haha.
pappa & anders i bagageluckan, sus i jennifer knä i framsätet & resten i bak haha.

kom till flustret i dunknade musik haha.
lite kul faktiskt.
sen blev det en snabbvisit på flustret!

när vi kom hem så nattbadade pappa & anders i poolen!

igår gick vi upp skapligt tidigt för att åka in & hämta soffan & köra den till lägenheten.
den var sååååå fin!
men den gick inte in :( inte i hissen eller trappen.
hissen hade vi förstått, men trodde den gick att få upp i trappen :(
så nu står jag med finaste soffan & vet inte hur jag ska göra!
tänker fan hyra en lyftkran som får ta upp den genom mitt vardsgrumsfönster!

sen jobbade jag 13-18.
efte det åkte jag till tess & tjejerna & blev bjuden på grillat.
guuuud så gott!
grillade halloumi!

satt ute & anneli kom förbi.
sjukt varmt igår alltså, blir bara varmare & varmare.
man behöver inte åka bort när det är såhär fint väder i sverige alltså.
det är helt otroligt.
var 21 grader varmt klockan ett inatt, men tror mer ändå!

tjejerna gick & la sig runt nio.
sen satt jag & therese ute på balkongen rill halv ett & bara pratade.
jättemysigt var det.
var ju så otroligt varmt hela kvällen.
tropiskvärme.

runt ett tiden hämtade jag upp mamma, pappa & ove & karin på flustret,
sen hem & sov!

nu ska jag ner & äta frukost & duscha.
skulle vilja ligga i solen hela dagen & bada, men jag måste jobba.
13-19.30.
usch!








Kommentarer
Postat av: Emma

Älskar Il Fornos mat :D

2010-07-11 @ 11:52:32
URL: http://emmalona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0