2 veckors semester

Egypten
resan till egypten med anna & dennis & min älskling var underbar..
resan började inte så bra när jag blev ledsen på planet, förstår inte varför, har flygit hur många gånger som helst sen jag var liten, men nu var det pga massa saker jag inte orkar skriva. men mina tre kära resekamrater fick mig snabbt att börja skratta igen!

vi kom ner itll egypten lokal tid runt två. vi checkade in & hoppade i poolen på en gång! kändes så skönt men ändå konstigt att vi äntligen var framme, så som vi hade längtat & väntat på denna resa..tror inte jag kan skriva exakt vad vi gjorde vissa dagar då blir det här en hel uppsats haha.

men vi hade ett underbart hotell, jättegod mat! har haft trevligt, badat hela tiden! har inte gått att lega i solen, var alldeles för varmt för det.. det blev partaj andra kvällen, lite mycket för mig & anna haha, men så är det när det är all inclusive, man får dricka hur mycket man vill, tror det blev 15 drinkar, vad vi KOMMER IHÅG haha..fick en kompis, en av bartenderna också..

vi åkte iväg på en utflykt på fredagen, snorklade & så.. var helt underbart. men jag är lite rädd för vatten så jag snorklade bara lite.. sen gick min dröm i uppfyllelse, jag fick se vilda delfiner hoppa & göra konster mitt ute på röda havet.. det varhelt otroligt, alla hoppade i & simmade med delfinerna. dom må vara mitt favorit djur men jag vågade inte hoppa i haha.. men jag & daniel hade en undervattenskamera så han tog massa fina bilder. det är så himla fint vatten, inte sett något klarare vatten..

sen var det det här med magarna.. jag & anna åkte på någon skit, hade ont från tisdagen, jag har det ännu, två veckor efter. så det var inte kul..
resan var jättehärlig, underbar, verkligen semester, det jobbiga var alla araber, dom är inte att bråka med, mer behöver jag inte säga haha.

jag skriver mer sen när jag har mer tid & kommer på något speciellt.
annars tack, älskling, anna & dennis som gjorde min vecka!

börjar med några bilder resten kommer sen:

Åland & Hälsingland
när vi kom hem på söndags kvällen åkte vi hem till mamma & pappa & grillade..
dagen efter åkte vi till singö & sov där över natten..
på tisdagen åkt vi med mamma, pappa, ludde, mormor, morfar, jonas, anna & ebba till åland till degersands camping,alltid lika mys där.. var lite jobbigt för min del pga magen. men vi hade trevligt & spelade spel & drack lite & åt god mat!
på onsdágen var det hemåt till singö, hämta bilen & sticka upp till hälsingland!
gud så jobbigt det var, har aldrig kört så långt, var helt slut i huvudet & högersida av kroppen haha! jag & daniel hade ialla fall kul & satt & sjöng hela vägen.. vi var ialla fall framme runt åtta tiden, då var det happy hour sen slocknade jag haha..
dagarna där uppe var lugna & sköna, tyvärr regnade det hela tiden så har inte gått att göra så mycket. men trevligt var det!
vi åkte hem på lördagen, var framme på singö vid tio tiden..
söndagen på singö var lugn sen var det hem & storhandla & tillbaka till vardagen!
slut på semester för i år!