Lugn dag

När vi kom hem tog jag mig ut på en promenad, kändes så behövligt att få komma ut en stund själv i friska luften med favoritpodden.

När jag kom hem igen blev det ta ner julgardinerna, plocka bort tomtar & julrostetterna, det mest juliga typ. Men allt annat är kvar & får stanna några veckor till.
Sen slog barnen sönder pepparkakshuset också , det brukar vi göra efter jul & innan nyår.

Jag fick ett litet ryck & dammsög matstolarna & hela soffan.

Till middag åt vi den sista Janson & matjesilltårta till middag sen plockade vi fram lite gott till en julfilm.

När barnen la sig i sängarna så kollade jag vidare på julfilm, kan inte släppa det riktigt än.
Så mysigt med julfilmer.

Vår granne Ida bad mig gå & kolla vid dörren & där hade hon lämnat lite gott till oss, jag blev så så glad, det gjorde min kväll.

Men nej nu ska jag snart sova & imorn ska jag jobba, att 5 dagar ledigt kan gå så fort.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0