Lill-lördag

En eftermiddag & kväll med mamma här. 
Det blev morot & apelsinsoppa till middag med vitlöksbröd.

Daniel snickra garage innan innebandyn , mamma & Filippa lekte & jag hämtade ut paket.

Badrumsmattan & tvålpumpen, jag är kär!! Även i Filippas matta.
Ville fixa med överkastet & kuddarna i vårt sovrum men kom på att jag måste köpa innerkuddar. Suck, får se när jag hinner det.

Filippa är jättesnorig & täppt IGEN & hosta, är det ett skämt eller!?

När Filippa somnade tog mamma & jag fram lite gott.
Kvällarna är guld värda för mig, jag känner mig ganska låg nu & förstår inte varför?

Vi ska snart bli fyra & vi bor i vårt fina hus & vi har finaste dottern.

Men alla tankar & all oro om hur det ska gå med den här mammiga tjejen tar över & jag blir typ rädd. Känner mig inte som en bra mamma heller då tålamodet & all värk gör mig till en mindre glad tjej.

Nej mycket gnäll nu men ja,
Det känns tungt nu.
Någon annan mamma som kände lika inför nummer 2?








Kommentarer
Postat av: Mamma

Tror de flesta mammor känner likadant med oro inför att få syskon , men alla erkänner nog inte det . Jag minns själv att jag va orolig när du va liten och vi skulle få Ludde . Tänk på allt ni har gått igenom på sistone , husbygge , bott i stor familj , mycket sjuka , ( magsjuka / influensa / virus ) er efterlängtade Thailand resa som inte blev som ni hade hoppas på , er oro för Filippa när han blev sjuk . Stress att hinna få klart så mycket som möjligt . Bilen som gick sönder , listan fylls på med mycket som hänt . Tiden rinner iväg . De kommer bli bra ❤️ Kram

Svar: ❤️
louise

2016-04-06 @ 22:29:01
Postat av: Hanna Larsson

I mitten av graviditeten med Oscar började jag må riktigt dåligt. Jag hade anemi, foglossning och gick upp mycket i vikt under graviditeten. Dessutom hade jag en diabetes jag skrikt behövde ha koll på. Ellie var fortfarande hemma och var strax över året då. Jag grät nästintill varje dag för att jag var sååå slut. Jag vart sjukskriven och daniel fick vabba för ellie ända till Oscar kom. För mig vart det en riktig pärs att få barn så tätt. Tror vi är långt ifrån dom enda som känner så. Man glömmer nog bort det ibland för att man mestadels enbart får se allt positivt på internet. Men jag har lärt mig att man måste sänka på kraven. Inte vara för rädd för att be om hjälp när man behöver det. Stort lycka till med lillebror❤️

Svar: Du anar inte hur skönt det är att höra. Jag har nästan också gråtit varje dag ,
Får dåligt samvete för att jag skriker till när hon hela tiden ska bli buren & det gör ont. Är också trött konstant. Slumrar till någon gång om dagen. Jag vet jag blir så trött på allt rosa skimrande, kan man inte hjälpa & stötta så man slipper känna sig som årets sämsta mamma!? Tack ialla fall för raderna dom betyder mer än du tror. Jag ska försöka kämpa
På sista veckorna nu. ❤️❤️
louise

2016-04-07 @ 08:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0