Singö & väddö

jag & daniel åkte till singö i fredags efter trosa.
vi var framme runt sex tiden & tog det baaaara lugnt & tittade tv på kvällen.

lördagen var också lugn. var där fram till tre sen åkte jag till väddö till mormor & morfar i husvagnen.
mormor bjöd på jättegod middag! grillade lax i folie med rödlök & dill, mmmm såg ott!
romsås & färskpotatis till det!

på kvällen kollade vi film bara.
gud så det regnade på natten & kvällen då!
det är ju så mysigt att höra regnat smattra på taket, men det här var för högt haha!
kunde inte sova!

i söndags åkte vi in till norrtälje!
jag köpte tre mattor till lägenheten..
sen gick vi runt & tittade på stan & åt lunch.

åkte hem till husvagnen & myste med sill & grillade korv.
jag sov kvar på söndagen med!

sen igår åkte jag hem runt halv tio tiden för att jag & pappa skulle hämta ut min nya soffa.
tror ni den gick in i hissen eller trappen fast vi mätt?
pappa & hans jobbarkompis fick dra upp den, till sjunde våningen i ett rep!
det kom två snälla fastighetsskötare & hjälpte oss upp med den!
dom fick springa två våning upp hela tiden & ta emot den så den inte skulle slå i!

vilket jobb alltså haha.
väl uppe med soffan så går den inte in i min dörr!
men pappa gav sig inte!
han plockade bort hela dörren& alla karmar, sen kom den in-
vilken jäääävla soffa alltså, helt otroligt!
så nu får jag väl bo i den lägenheten resten av mitt liv haha!
men snyggt blev det!

sen jobbade jag 16-19.30.
efter det gick jag, jennifer & therese ut & åt på villa romana.
det blev tvårätters med bruschetta med tomat & parmaskinka.
varmrätt blev en god pasta med oxfilé i cognacssås.
riktigt gott!
vi satt & pratade & drömde oss bort till thailand vi åker till om fyra månader!

gick upp till therese ett tag & sen hämtade jasmine oss & jag fick skjuts hem.

nu är jag vaken, ska nog sticka in till stan med therese ett tag & kika lite.
sen blir det jobba 17-21 ikväll & sen mysa med ulrika & therese-
lovade filmkväll hos mig, kom på att jag inte har tv eller dvd så måste köpa det idag!

farmor var en ängel igår & städade hela lägenheten när jag jobba. den ska tydligen vara jättefin nu!
kanske kommer bilder ikväll!

det är så himla jobbigt det här.
jättejobbigt, men jag vill klara det.
riktigt riktigt jobbigt...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0