6 december, hemma från Haag

dom här dagarna har varit mysiga & roliga med shopping & god mat!
men resan började inte så bra...

i torsdags kom vi till arlanda & gick runt & kikade lite. allt gick enligt tidsschemat & vi skulle lyfta tio minuter innan beräknad avgång.
jag tyckte att planet lät lite konstigt men tänkte inge mer på det. vi åkte ut på startbanan & gasade upp för att lyfta, men då bromsar piloten in. han provar igen & bromsar in. han säger att något är fel & ska kollas upp.
sen fick vi stå vid gate 12 i 4,5 timmar. vi fick åka ut på simulatorbanan för att prova motorn. dom sa att det skulle låta lite illa. SKOJA INTE vad det lät & skaka i planet. det visade sig vara fel på högra motorn någonting som inte stängde & öppna. så vi satt i planet i 4,5 timme. kan säga att man blev lite smått nervös & jag ville av planet & inte åka. usch...
vi skulle landat vid tre i amsterdam, vi landade sju..

camilla hämta oss på schiphol, sen åkte vi bil hem till dom & fick mat. packade upp & åkte & lämnade mormor & morfar på sitt hotell..
så hela torsdagen försvann,en hel dag..

i fredags vart det shopping. det spöööregnade hela dagen. vi åkte till stranden, en jäättefin lång strand, kan tänka mig hur fint det är på somrarna.
vi åt lunch på ett jättefint ställe, pasta carbonara fick det bli!
på kvällen myste vi hemma hos camilla, gert & calle.
jag & calle lekte med tåg hela kvällen :)

igår regnade det inte så mycket. var shopping hela dagen. lunch i china town, jättemycket & god mat!
igår var det även julafton typ i holland, så massa folk som var ute på stan!
jag köpte en stor fin lykta till lägenheten, en fin tunika till mig själv & en fin stor tröja till daniel som han ska få i present! efter det blev det barbesök på fiddlers. sen hem till mormor & morfars hotell & vila sen ut på en jättefin resturang med monika & äta, det fick bli grekiskt. sen blev det ett besök på en pub vi tyckt sett så läker ut hela tiden. så det var lyckat! två blondies som hade den mesta julpyunten jag någonsin sett haha! det var mysigt. vi tyckte det luktade ltie konstigt, sen visade det sog vara en coffeshop haha! men jag drack ialla fall en jättegod jordgubbslikör, typ baileys med jordgubb!
sen var det hem & packa & sova..

imorse gick vi upp & åt god frukost & fixade allt sen till flygplatsen. resan hem var jättesmidig & tog endast 1,5 timme. när vi kom till arlanda köpte jag en liten present till juni, en nappflaska som det står "älskling" på.

nu är jag hemma & har ätit. ska skjutsa in lillebror till ishallen & hämta daniel.
hem & tända det andra ljuset.

imorn blir det mys med lisa & juni sen jobb hela veckan!

/ Louise


vårt plan

blev lite skraj på planet


stranden

fint pynt i affärer

lunch i Chinatown


grekiska resturangen

morfar jag & mormor

mamma & monika



dom snygga pubägarna





solnedgång på hemresan


Kommentarer
Postat av: camilla

gud va synd jag tyckte om er som fick sitta i planet och vänta. måste ju säga att vi inte viste att de va nåe problem, om det vart något vi vetat om hade vi inte låtit er gå ombord! men men väl i luften så gick väl allt bra?

ses på din födelsedag! kramar camilla

2009-12-07 @ 17:41:30
Postat av: SVAR TILL CAMILLA

hej gullunge! jas herregud jag blev faktiskt lite ledsen i planet, orolig. men måste säga. har aldrig haft sån bra service från flygvärdinnor någonsin. kaptenen kom ut & hälsa. så ingen blev arg eller sur :)

ja då ses vi ;)

PUsss

2009-12-07 @ 17:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0