Nummer 3?

Jag funderar väldigt mycket dagligen på om vi ska ha ett till barn.
Jag tror nog att jag vill ha ett till, men jag tvekar också en del för i princip alla säger att nej det är bra med två, det mesta är "gjort" för två barn.

Sen får jag också höra mycket " men du har ju en flicka & en pojke"
Som om det vore en anledningen till att många skaffar nummer 3?

Jag vill ha ett till barn för jag har alltid tänkt mig 3 barn & en stor familj.

Daniel däremot vill inte ha ett till barn, han tänker bara på allt det praktiska & det tråkiga, som man absolut kanske måste tänka på, pengar.

Typ att allt blir dyrare, vi kanske inte kommer ha råd att åka utomlands en gång per år som vi vill. Hur gör man om alla 3 har aktiviteter på olika ställen? Daniel & jag är ju bara 2..
Allt sånt tråkigt tänker daniel på, även om man kanske måste tänka på sånt.

Sen har jag redan två väldigt mammiga barn, skulle det ens gå att få ett till, vart ska jag ha alla barnen?

Vet inte varför jag skriver detta här, det är ju väldigt privat. Men jag kanske tar bort det om det känns fel att ha i bloggen.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Tänk också att ni fortfarande är unga. Det är inte bråttom och det är helt okej att ha många år mellan sina barn, de lider absolut inte av det. Det kanske blir en till om fem år? Kanske 10 år? ❤️åh

Svar: Det har du rätt i ❤️❤️
Louise Reinwalds

2018-03-26 @ 18:54:39
Postat av: Mamma

Håller med Johanna 😊 ingen brådska , Jag / vi tänkte själv på att ha 3 barn , de va planen , men sen kom dom där funderingarna som du skriver om som Daniel tänker på och då stannade de vid er två 💖

Svar: ❤️
Louise Reinwalds

2018-03-26 @ 20:43:05
Postat av: Lisa

Vänta lite sen skaffa nummer 3! Det bästa som hänt oss! Tilllsammans med dom två tidigare såklart. Men ett liten mellanrum så blir det som att få nummer 1 igen. Jag upplevde iallfall att barn två bara hängde med.

Men jag skulle säga Max 4-5 års skillnad mellan yngsta o mittersta, sen blir det alldeles för bekvämt.
Bara hur jag tänker! 😘Det blir bra oavsett❤

Svar: Ja det är absolut max max! Vet ju att ni tyckte det var i perfekt tid då😊❤️
Louise Reinwalds

2018-03-28 @ 21:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0