5 maj, torsdag

Då har vi hunnit varit hemma två hela dygn med vår nykomling.

Filippas möte igår med lillebror gick jättebra, hon var så snäll, nyfiken, pussa, klappa, krama & ville hålla.

Sen blev det gnäll & skrik & tårar någon gång när jag skulle ta lillebror.
Idag har det varit ganska jobbigt då hon blivit arg & ledsen när jag tagit han & nu när amningen kommit igång & han vill äta mycket.
Hon är iallafall snäll mot han & det är skönt.

Jag hade väl inte räknat med annat än att hon skulle bli arg när jag tog lillebror.

Nen med mina hormoner, alltså jag bryter ihop.

Jag får dåligt samvete att vi knappt "prata" med lillebror. Allt gick så fort & vi har bara haft fokus på hus hela graviditeten & nu när han är här så får jag lägga ifrån mig han & det värker varje gång i hjärtat.

Att man kan älska en sån liten person så oändligt är helt ofattbart. Jag vill bara sitta & titta på han, vår perfekta lilla kille som vi tillsammans skapat, ett till litet under.

Nej fy tusan vad jag gråter nu, jag måste  samla mig nu.
Jäkla hormoner.
Som jag älskar er mina ögonstenar!

Annars då, besök av mamma, mormor, morfar & Micke igår.

Idag Var Marita, Guy, Brita, Bertil, martin , Sam & Mia här.
Männen har jobbat på tomten & kommit en bit. 

Filippa somna nyss typ, sent , så mu blir det gos med lillebror, får se hur denna natt blir, natten till idag var väntad, som
Väckte varann & inte mycket sömn & Filippa blev arg när lillebror skulle äta, hoppas hon vänjer sig ganska snabbt.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0