Tankar

Jag brukar inte bry mig om tiggarna som sittet utanför varje affär, kanske hälsar ibland men inget mer.
Blir bara arg då jag tänker på vad dom utsätts för & inget av det dom får ihop går till dom typ. Men mej nog om det & jag har inte sån stor koll.

Men idag när vi hade handlat så gick jag, mamma & filippa ut ut affären.
Då en tjej satt utanför & hälsade på filippa & log mot henne.
Filippa som hade fullt upp att bära vinkade & sa hej & sken som en sol mot henne.

Då ser jag hur hon bryter ihop, tårarna rinner & hon försöker dölja gråten i hennes stora halsduk.

Jag fick så ont i magen & en sån jobbig känsla i magen. Tänk om hon kom till sverige i hopp om att få jobba & få ihop pengar till sin familj & nu blev det såhär.
Tänk om hon fått lämna sina barn.
Får bokstavligen ont i magen när jag tänker tillbaka på det. Usch.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Visst är det orättvist? Tänk vilken tur vi ändå har som har medborgarskap i en nation som Sverige. Det är jag tacksam för varje dag! Att mitt största problem för dagen är att jag inte kan bestämma mig för kyckling eller tacos till middag eller vilken klänning jag ska ha på mig. Viktigt att reflektera över detta ibland och att vi fostrar våra barn till toleranta och sympatiska individer som vågar stå upp mot orättvisor. Livet är en gåva 💕

Svar: Ja det är helt galet. Vi ska vara så glada❤️
louise

2015-11-07 @ 09:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0