10 februari, tisdag, mardrömsdag

Imorse gick vi upp för att göra oss ordning för att åka iväg på ikeabrunch med johanna, lova, emmilie & oliver.

När jag hade klätt på mig låg filippa kvar i sängen & jag skulle resa mig upp & ta en väska i garderoben, den är typ två steg & två sekunder bort.

När jag vänder mig tillbaka mot sängen ser jag filippa ramla & i luften.
Hon ramlar & landar på rygg & sen kommer huvudet ner.

Jag flyger fram & tar upp henne & hon är såklart hysterisk & jätteledsen.
Försöker trösta henne samtidigt som jag själv bryter ihop & ringer daniel, sen mamma, johanna & emmilie.

Sen kommer johanna & lova & ringer jag vårdguiden & säger att hon var jätteledsen men blev snabbt lugn & glad.

Hon sa att jag skulle åka till akuten om hon kräktes & jag skulle försöka få i henne mat.

När jag gjort gröten så spyr hon väldigt mycket & då fick jag panik igen & ringde daniel så han åkte från jobbet direkt & kom & hämta oss.

Väl på akuten vid 9 kom vi in fort & dom kollade igenom henne & eftersom hon kräkts & fått ett kraftigt slag i huvudet räkna dom det som hjärnskakning.

Så vi var där från 9 till 2. Dom har kollat till henne varje halvtimme & hon lyst upp som en sol när alla läkare & sköterskor kommit & ska undersöka henne eller gått förbi.

Det vart ganska snabbt väldigt fullt på akuten så alla stod men vi fick en säng som tur var.
Alla har verkligen varit så snälla & hjälsamma.

Nu är vi ialla fall från sjukhuset & så tacksamma att allt gått så bra.
Jag har varit så himla ledsen & tagit på mig allt . Hur kunde jag vara så dum!? Jag vet ju att man inte skalämna dom själva men klart man gjort det ändå men nu hände  det idag ialla fall & jag känner mig så jävla kass.

Så glad att hon mår bra ialla fall.

Tack för alla fina sms & omtanke vi fått av våra vänner & extra tack till johanna som kunde komma över till oss ❤️







Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är en helt underbar mamma ❤️💕 Du ska inte ta på dig att du är dålig eller kass pga Filippa ramlade ner från sängen 😉 de händer så fort och hon kommer ramla och slå sig många gånger

Svar: ❤️
louise

2015-02-10 @ 15:05:42
Postat av: Johanna

Lyssna på mamma Lotta nu! Sånt händer och det är bara otur. Du är den bästa mamma Filippa kan ha! Det visar sig speciellt i hur glad och trygg hon är :)
kraaam ♡

Svar: ❤️
louise

2015-02-10 @ 15:45:02
Postat av: Mormor

Du är en jätteduktig mamma, som pysslar om din Filippa helhjärtat. Kramar mormor o morfar

Svar: ❤️
louise

2015-02-10 @ 21:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0