Gravidfrågor

Hur gamla är du & din partner?
Vi båda är 24 år.

Hur fick du beskedet att du var gravid?
Jag hade misstankar då min mens var sen & sen gjorde jag ett test som visade positivt ❤

Vilken vecka var du i då?
Ungefär 4-6 

Hur reagerade du när testet var positivt?
Jag blev jätteglad & började gråta & skratta på samma gång.

Hur berättade du för din pojkvän?
Jag sprang in & sa att jag var gravid.
Han sov så förstod inte så mycket, när han vaknade till så blev han jätteglad!

Var det planerat?
Ja det var det, en efterlängtad liten bebis ❤

Tog det lång tid att bli gravid?
Nej det gick väldigt fort, ungefär 2-4 veckor.

Var/är du orolig för missfall?
Det var jag mest under första veckorna.

Vem i er närhet fick veta först?
Min vän izabella, sen våra familjer.

Hur gick ni ut med det?
Våra närmsta vänner fick veta från vecka 12 & framåt.
På facebook, instagram & bloggen fick resten veta efter ultraljudet i vecka 21.

Känner du dig redo att bli mamma?
Vi känner oss så redo vi kan bli, vi har velat ha barn länge.
Men velat göra en del saker innan.
Så nu kändes det rätt ❤

Har du några cravings?
Njaa inte mer är att jag äter väldigt mycket frukt, ananas, jordgubbar, kiwi &  apelsiner är stora favoriter!

Hur känns det att vara gravid?
Första veckorna mådde jag riktigt illa & kräktes flera gånger om dagen & var riktigt trött.
Men från vecka 12 har jag mått prima men fått besöka toaletten mycket då jag är väldigt kissnödig.

Har ni planerat något namn?
Vi har nog hittat ett namn till vår prinsessa ❤







Kommentarer
Postat av: Anonym

Minns det som igår!! Fick gåshud nu! <3

2014-01-28 @ 13:46:05
URL: http://izabellaakerlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0