Bästa fredag med bästa emelie!

dagen på jobbet var jättekul!
jag börjar få lära mig mer kök nu så idag var jag med å gjorde grönärtsoppa & en italienskbuffé, så himla kul att få vara i köket, göra smörgåstårtor osv!
 
efter jobbet mötte jag upp emelie & vi gick lite på stan & kikade, vi var hungriga ganska snabbt så vi gick till gamla stan för att äta på borgmästar'n..
det blev örtmarinerad lammytterfile med rödvinsås, vit portvin & gratäng, supergott!
till efterrätt tog vi en strawberry dauquiri!
 
när vi skulle hem gick vi av & handlade vid mitt jobb, hade så himla bra pris på rökta räkor!
så när vi kom hem slängde vi på oss nattlinnen & slängde i oss 1,5 kg räkor & limeaioli!
vi är sååååååå mätta nu haha!
 
emelie har nog somnat nu bredvid mig i soffan haha, ovanligt?!
men vi ska väl lägga oss snart, jag är själv trött..
jag ser verkligen fram emot att få sova ut imorn..
 
daniel slänger vi ut i vardagsrummet, han är ute med jobbet & kommer hem sent inatt!
 
tack emelie för ikväll, du är bäst <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0