30 oktober, söndag

igår var det också en lång dag på jobbet..
när jag slutat så fixade jag mig & hängde med linnea vid delin!

när malin kom så pratade vi med ulrika vid spelet & sen gick vi till stationshuset för att kolla om det fanns bord..
men det var fullt & väntetid i över en timme..
så det fick bli oasia!

oasia är ju en asiatisk restuarang, som man hör på namnet..
så man beställer in flera smårätter..

dom rekommenderar 4-6 smårätter som en normalmiddag..
så det jag beställde in var:

långkokt högrev med palsternackspuré med en krämig rödvinssås & chiliflingor
scampi tom ka gai kräm ( tom ka gai kräm är en kokossky med grönt te )
oasiatacos med citrongurka, rom, cremé fraiche & lök
vårrullar med soya

det var så otroligt gott, bland det godaste jag ätit! man kände i alla smaker hur allt är tillagat fråm scratch.
lätt dom godaste vårrullarna någonsin! högreven var också gudomlig!
allt var så otroooooligt gott!
jag är glad att vi gick dit..
så det blir det nog flera gånger!

jag & malin satt ialla fall & pladdrade massa..
vi fick in mat mellan 9 & halv tio så vi åt ganska sent...
vi avslutade med en efterrätt, jag tog en pannacotta.

till maten drack jag rött vin, jacobs creek, ett gott lättdrucket rödvin!

therese kom förbi runt halv elva..
då gick vi in i loungen & tog ett glas vin & satt & pratade..
igår var vi inga partytjejer, vi var alla så trötta efter veckan så vi gick runt tolv..

då mötte vi upp kochar snabbt & han & malin gick till flustret..
jag & therese gick hem & sov..

nu är jag vaken, jag sov till efter tio idag ändå har vi ställt bak klockan inatt..
så skönt!

jag ska fixa mig & sen ner på stan & kika efter skor..
kvart över ett tar jag bussen till norrtälje, jag ska se daniels match idag med hans familj..
det är norrtälje - hallsta idag, så är derby! ;)

efter matchen åker vi till daniel & sover!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0