fredagskvällen

efter jobbet igår gick jag till gillet & mötte upp mamma, emma & kerstin.
dom hade beställt ett glas vin, så jag drack med mamma..

vi pratade lite & sen gick vi till villa romana där emma bokat bord åt oss.
jag har aldrig varit där inne, bara ätit ute på uteseveringen, men det var riktigt mysigt & fint där inne!
jag älskar ju deras ceasarsallad, men jag tog en pastarätt.

linguine alla villa romana hette den typ.
det var med pilgrimsmusslor, pancetta (italienskt bacon), chili, vitlök, persilja i en krämig vitvinsås.
det var riktigt gott alltså, otrooooooligt gott!
& väldigt mättande, hur mycket mat som helst.
jag & mamma beställde in en flaska rött & delade på, var ett gott & fruktigt vin..

det var ialla fall hur mysigt & trevligt som helst att träffa emma & kerstin, det var ju alldeles för länge sen.
vi satt & prata om allt som hänt &, ja, om allt bara..
skönt att få prata med emma..

jag & mamma delade på en dessert sen, vaniljpannacotta med färska bär.
riktigt gott det med, men pannacotta är alltid gott!
vi blev kvar ganska länge, nästan tills dom stängde.

så runt efter halv elva någon gång gick vi till plock för att sätta oss, men det var så mycket folk så vi gick vidare till oasia.
där tog vi en strawberry daquiri & satt i ungefär en timme & prata..
sen tog jag, mamma & kerstin halv ett bussen hem..

kvällen va verkligen hur trevlig & mysig som helst.
skäms på oss att det tog någon tid.
men det är det ändring på nu, snart ska jag bjuda hem dom till mig!









Kommentarer
Postat av: Emma

tack för igår :D <3

2010-10-16 @ 15:10:08
URL: http://emmalona.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Suoer mysig kväll!!!

2010-10-16 @ 15:37:19
Postat av: mamma

väldigtr trevligt tjejer, det gör vi om!!

2010-10-18 @ 10:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0