Kristihimmelsfärd, Hälsingland

i tordags efter jag slutat jobba åkte jag hem & hämtade daniel & väskor & grejer.
vi åkte här hemïfrån tjugo i åtta.
jag körde till tönnebro & daniel resten av vägen.

vi lyssnade på bra musik & sjöng! åt även all vår matsäck vi hade med, orkadee inte äta allt tyvärr haha.
vi var framme vid stugorna kvart i elva , så det tog exakt tre timmar att åka.

tog en cider när vi kom fram & pratade lite, sen gick vi i säng.

i fredags så regnade det heeeeela dagen. det öste ner.
vi åkte ialla fall in till ljusdal & gick på dollar store & systemet & handlade lite för helgen.

på dollar köpte vi lite smågrejer, typ några burkar jag köpte förr, men med annan text, står "spaghetti" & "kaffe" på dom. lite slickepottar, spritsar & drinkblandare & annat kul haha!
är så sjukt billigt där ju!
man skulle kunna köpa allt där, men vi väntar tills vi åker tillbaka i sommar när vi flyttat & fått mer ordning i lägenehten :)

sen blev det happy hour i stugan med massa ost & kex & god dricka & trevligt sällskap.
ingen orkade äta tacos sen haha.
blev självklart yatzy spelande.

igår, lördag, var det lite disigt under morgonen, sen klarnade det upp.
vart kanon väder, 23 grader varmt i skuggan & stekhet sol!
så vi tog fram ute möbler & jag & brita satt & solade på altanen medans grabbarna arbetade haha.

vi drog i gång happy hour & jag satt i värmen med en iskall bacardi breezer watermelon hur underbart är inte det?
på kvällen grillade vi massa gott, majskolvar, baconlindade tomater & potatisgratäng.
riktigt gott!

kvällen var lugn & trevlig.
grabbarna körde på som vanligt, jag kollade på tre filmer, väldigt bra faktiskt.
blev ändå sent, gick & la oss runt ett.

imorse gick vi upp runt nio tiden & åt frukost, packade & åkte i stort sett.
jag & daniel åkte lite före & gick in på dollar store.
sen mötte vi brita & bertil & åkte till bollnäs & gick in på dollar där, var mycket större & mer saker.
så där får vi åka in när vi åker till hälsingland nästa gång!
köpte ialla fall en fin ram som det står "love" på & 6 jättefina whiskeyglas 20 kr styck. så billigt!

nästa stopp blev mat på dinners i gävle.
sen åkte vi hem till mamma & fikade ett tag :)
pappa den lyckosten är i monaco & steker!

när vi kom hem plockade vi upp lite.
jag tog en lååång skön dusch.

sen hämtade jag rebecca som kom från värmland idag.
så ikväll har det blivit donken till middag & vi har kollat på filmen the ugly truth & ätit chips & dipp!
riktig myskväll!
filmen var väldigt bra, dock förutsägbar. men det är väl alla filmer?

nu ska jag krypa ner i vår skööööööna säng & pussa på daniel!

helgen har varit kanon!


happy hour


favoriten







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0