Soraya m.

vi hyrde filmen soraya m. igår.
det var en otroligt bra film, eller bra är kanske fel ord.
det är en sann historia om en kvinna som blir dömd till döden genom stening
.

sorayas man vill lämna henne & familjen för en fjortonårig flicka.
han ljuger ihop en historia om att hans fru soraya varit otrogen.
han får med sig hela byn på denna lögn.

om en kvinna varit otrogen är det en dödsdom.
soraya har en moster som är en av dom coolaste kvinnor jag sett, hon är inte rädd för någon av männen & gör allt för att rädda hennes systerdotter.

filmen är väldigt provocerande. jag personligen blev riktigt förbannad under filmens gång, det är så sjukt olika världar vi lever i.
scenen där hon stenas var för mycket. jag grina & grinade & försökte lugna mig, ville ju inte sitta & skrika av ilska för anna & rebecca.
det var ialla fall en väldigt grov scen.

man ska absolut se filmen för att förstå att sånt här sker.
filmen var bra men riktigt hemsk.

här skyddar sorayas moster zahra soraya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0