Trosa trip

på torsdag morgon fick jag skjuts av farmor & gunilla till tess & mackan.
vi packade in grejerna i bilen & rullade mot stationen för att hämta upp daniel!
påväg till trosa stod mackan för musiken, vilket innebär bara rock haha.

framme i trosa var vi strax efter tolvtiden, vi fick inte rummet förrän vid tre så vi gick runt & strosa lite.
bland det roligaste vi såg var en sylt som det stod "snipan" på, hur kan man döpa ett vandrarhem till det i självaste TROSA, haha gud så jag skrattade.

jag har aldrig varit i trosa förr, men vilken underbar lite stad!
hur fin & mysig sin helst, känns lite som västkusten.
fina hus som ligger tätt inpå varann. en kanal som går genom staden med båtar i.
hur vackert som helst!

vi hittade ialla fall en jättefin liten krog, trosa sjökrog, där vi satte oss för att äta lunch.
vi alla tog spareribs med cole slaw, gott men lite torrt utan sås!
satt där & tjattrade & tog ett glas & njööt av värmen.
kom dock en liten regnskur men det gjorde absolut ingenting!

när vi checkat in i rummet så bytte vi om & tog på oss badkläder & tog blå tåget ner till trosa havsbad.
vi badade & drack lite öl, vin & cider.
riktigt riktigt härligt måste jag säga!
vi var väl där mellan fyra & halv sju.

sen kom mackans typ halvsyster & hämtade upp oss i hennse porsche, vilken stekarbrud alltså!
42 år & såg ut som en riktig hollywoodfru!
hursomhelst skjutsade hon hem mig & tess först, fick bara plats vi i bilen, knappt jag i baksätet.

vi kom til hotellrummet & väntade in grabbarna, men dom kom aldrig.
jag & tess var på hotellet halv sju, dom skulle komma strax efter men kom först vi tio över åtta!
då hade dom blivit hembjudna till den här lyxtjejen & hennes hus & man haha.
bjuda på två flaskor rosé haha.

middagen var ialla fall halv nio på hotellet.
vi hade tagit sommarpaketet, då ingick det tvårättersmiddag med utvalda viner & frukostbuffé.
det var jättebra personal & mat, riktigt god mat.
jag laddar upp en bild på menyn sen så får ni läsa där.

var ialla fall otroligt gott!

efter maten gick vi upp på rummen & fixade till oss lite sen gick vi runt på stan ett tag.
gick & tog ett glas på hotell bomans.
beställde en fruktig drink, den tog typ en kvart att göra!
plus alla olika spritsorter i, men god var den!
där satt vi tills dom stängde någon gång runt tolv.
då knallade vi hem till hotellet & skulle ta ett gals där, men då vara baren också stängd.
så vi gick upp på rummena.

i fredags gick vi upp & åt frukost & fixade oss & checkade ut.
gick & tittade i hamnen på alla otroliga båtar & köpte glass.
sen rullade vi hemåt.

påvägen hem åkte vi på jakt efter per morbergs hus.
vi hade fått en vägbeskrivning dit, att han bodde vid tullgarnsslott.
så vi åkte dit & gick i skogen & tittade.
& vi hittade det!
jag älskar ju hans program!

sen bar det hemåt mot uppsala & vidare till singö för mig & daniel!

måste bara säga till er som inte varit i trosa, ÅK DIT!
hur fint & mysigt som helst.
hotellet vi bodde på var 10/10!!


vårt hotell, stadshotellet






















tullgarnsslott


per mobergs hus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0