18 september, helg

igår jobbade jag till kvart över fem, sen var det raka vägen hem & börja med maten, emma skulle komma på besök! jag gjorde en fläskfilégryta med kantareller, champinjoner, paprika, schalottenlök, vitlök, soya & rödvin, mycket gott om jag får säga själv! till det hade vi klyftpotatis jag gjorde själv.

så jag emma & daniel hade en trevlig middag.. sen åkte daniel iväg på träning, jag & emma kollad epå idol & gick en långpromenad, var ute i en & en halv timme & gick.. jätteskönt, man känner att det börjar bli höst, det är kallare & man får klä på sig lite mer, så det var skönt med en kvällspromenad. vi gick bort mot tiundaskolan, en bra runda kom vi fram till, den kommer vi gå många gånger!

emma tog halv elva bussen hem & daniel var hemma strax efter halv tolv, då blev det oc säsong 4 maraton haha!

idag har jag & daniel bara myst & tagit det lugnt, ätit sill, köttbullar & potatis till lunch, kändes lite som midsommar hihi! farmor kom förbi oss ett tag sen cykla vi till en affär som hette mix mix, hade många fina saker. tror jag ska köpa en stor ljuslykta där!

jag åkte hem med pappa runt fyra tiden, sen direkt åkte jag & mamma in & handlade med farmor.
köpte lite till en wok jag ska göra nästa vecka!
fick även en jättefin löpare till bordet av farmor, en jag kollat på jättelänge från indiska!
vill bara ta hem daniels soffa till oss & göra i ordning ännu mer, kommer bli så fint tillslut!

ska äta flygande jacob snart, åker in vid åtta tiden med pappa. daniel är väl hemma runt den tiden..
sen blir det mys med min älskling & idol!

hörs imorn, ska hem hit då & hämta bilen!


en kudde jag kollat på att lägga på stolarna, men tror det blir bruna kuddar, eftersom duken är brun med guld



den här lyktan är riktigt snygg också!
alla som känner mig vet att jag älskar orientalisk stil!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0