15 december, äntligen SNÖÖÖÖÖÖ

nu har jag inte skrivit på ett tag.
förra veckan var det mest jobb. rebecca kom en kväll, vi åt räkor & avokado & gjorde knäck :)
en kväll stod jag & tog på mig en utmaning, att göra chokladtryfflar med krokant, gick sådär haha!
sen kom emma till mig på torsdagen. blev tacos & massa mys & prat. sånt som vi bästisar gör :)

i fredags var det julbord med jobbet, så lina, mikaela & ferial kom hem till mig ett tag innan & fixade sig :)
sen åkte vi till odinsborg & åt oss proppmätta! sen åkte jag hem & kollade idol finalen. GRATTIS ERIK!
lördagen åkte jag & daniel ut till singö, tog det lugnt & såg på film. kul att få träffa emelie. hon fick en julklapp av mig :) vi satt & pratade en hel del.

i söndags, på lucia, åkte vi till stockholm, först hem till kjelle & anita i hässelby, sen hem & hade luciatåg hos brita & bertil i skogås. det var faktistk lite kul, sista jag gick luciatåg var nog i åttan tror jag.
gud så ossian växer, ojojoj! riktigt söt kille det där!
sen åkte vi hem till singö & därifrån till uppsala, var hemma runt tio..

igår sov jag till halv elva, så himla skönt! pappa hämtade mig vid ett tiden, skulle till akademiska för att kolla upp mitt stora utslag jag haft i ett halvår nu.
det var sju läkarstudenter plus en läkare som undersökte mig. fick sitta som i ett klassrum längst fram, en student ställde frågor, sen fick jag läggas mig på en säng & alla titta & kände på mitt ben.
sen sa läkaren att dom skulle göra en biopsi på mig, & ge mig en bedövningsspruta. jag kände hur jag blev alldeles varm & nervös i hela kroppen. jag, sveriges mest rädda för allt som har med nålar att göra.
jag skulle ha sju stycken studenter runt mig när jag låg & kråla & grät hysteriskt i sängen. usch usch. det gick helt okej, men var väldigt obehagligt. pappa fick stå & hålla hand & torka tårar. snäll pappa jag har.

när vi var påväg därifrån sa jag till pappa att jag kände mig riktigt yr & mådde illa. ni vet när man på filmer säger att man ser stjärnor, jag såg prickar istället.
när vi väl kom ut sa jag att jag behövde vila. sen kommer jag inte ihåg så mycket. jag minns att pappa tar tag i min arm & säger : hon svimma.
kommer människor & undrar hur jag mår. vet inte om jag svara eller vad jag sa.
sen minns jag att jag ser att jag är nära marken & någon hjäälper pappa ta upp mig, jag blir lite rädd & undrar vem det är. det är en väktare som håller i mig & dom sätter ner mig i en rullstol. dom frågar om jag ska åka till akuten, jag tror jag svara nej . jag tänkte, INGA mer nålar.
jag hann svimma två gånger under några minuter, har aldrig gjort det förr, det var riktgit läskigt. kände hur hela jag domnade bort.

väktaren stod med mig inne på avdelningen & vänta tills pappa kom med bilen.
vi pratade lite. jag sa att jag såg min jobbarkompis i fiket som var där. men hon försvann. han trodde jag svamla säkert haha. men jag gick fram till henne & hon bjöd mig på en banan :)
pappa åkte med mig hem ett tag. vi fikade lussebullar, knäck & tryfflar & pepparkakor :)

sen runt fyra tiden åkte jag & farmor & handlade lite. när jag kom hem gjorde jag en god pastasås med massa gott i såsen- det var klart precis till daniel kom hem från träningen.
efter det tog han sitt långa bad, jag kollade på SVenska hjältar galan, jag tokgrinade, vet inte varför.
sen åkte jag daniel & dennis till max & fikade. började sprida tankarna kring nyår, det är ju om två veckor bara!
sen åkte vi hem & myste & kollade på filmen eight below i sängen under täckena. så söta vovvar, men blir ledsen när jag tycker synd om dom..

inatt kunde jag inte sova, vaknade vid ett, fyra & halv sex. jag hade nog på känn att det låg massa snö ute på backen. jag erbjöd mig därför att skjutsa daniel till jobbet. när jag kliver ut är det bara. HEJ MITT VINTERLAND!
massa massa snö, minst en decimeter!
så då blev jag glad. daniel mindre glad eftersom han jobbar ute hela dagarna haha.

är hos mamma & pappa nu. rebecca kommer om någon timme. vi ska baka hennes kända muffins.
sen ikväll ska vi äta tacos här sen ska jag försöka hinna över till lisa ett tag!
sen självklart se slutet av daniels match, måste ju rapportera micke!

hörs sen!
/ Louise


från två middagar förra veckan med mina vänner :)

så blev lyktan jag fixade

julgodis

mikaela & jag på julbordet

luciatåget

världens sötaste pepparkaksgubbe

SNÖÖÖÖ

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0