31 augusti, hemma & firar pappa!

helgen var mysig, förutom när jag fick pböter i fredags, skriver inte mer, orkar inte dra det igen..
men jag daniel & dennis åt tacos, åkte & hryde två filmer & massa godis & hade en myskväll.

på lördagen gick vi upp tidigt & åkte till stockholm, vi blev upphämtade av brita & bertil, dom skjutsade mig till balettakademien. det var så himla kul att vara igång igen! helt underbart gud vad jag älskar baletten! vi har ju en ny grupp eftersom aurora är borta nu, så jag & tre från den andra gruppen, vi som kom bäst överens, vi är kvar så det var jättekul! den nya läraren var klockren, jättebra! lika härlig & söt som aurora, inte så konstigt att dom påminde om varann, dom har varit bästa vänner sen 9 års ålder. gått i samma skola & turnerat ihop som prima ballerinor. men jag kan säga att det var ett helt annat tempo på anne-brits lektion, men det var kul med något nytt mer utmanande!  jättekul verkligen, jag bara längtar tills nästa lördag!

efter dansen hämtade daniel brita & bertil upp mig. sen åkte vi med mia, emelie & fredrik till haninge & hälsade på lilla ossian som lill killen ska heta. han var så himla söt & liten. mycket svart hår. han var så himla sööt- daniel höll i han hur länge som helst. märkte att han tyckte det var jättekul.. jag  fick också hålla lite i lilla ossian..
senare åkte vi hem till skogås igen & var där, malin & martin var där, martin sov kvar så vi busade lite..
sen satt jag & brita & pratade om allt mellan himmel & jord & åt ost & kex..
en myskväll..

igår, söndag, TRÄNINGSVÄRK från baletten, den som aldrig dansat balett vet inte vilken träningsvärk man kan få!
fick skjuts till uppsala. daniel stack ppå träning hela dagen, 3 träningar.. jag skulle åka & se min brors match, i bilen ringer pappa & säger att det blir akuten istället, ludde hade skadat sig.  det var riktigt illa, värre än dom trodde, ett ben & en muskel är av under axeln, så min älskade lillebror var helt förstörd igår. jag tyckte så himla synd om honom, usch..

sen mötte jag upp emma vid unik i luthagen, vi gick & kollade på ett köksbord & stolar hos stefan, pappas kompis. jag tänkte köpa det av han, betsa i svart & ha som finbord när vi har gäster..
sen gick jag & emma hem, fikade & pratade, kollade på filmen När mörkret faller, man vill bara skrika när man ser den, usch hemsk.. trevligt var det ialla fall att träffa min emma :)
daniel kom hem sen & vi hade myskväll, åt soppa & varma mackor & kollade på baymatch :)

idag har jag jobbat från halv åtta till kvart över fem.. hemsk dag...!
men nu  är jag hemma med nära & kära så jag ska ner nu & fika!

imorn jobbar jag halv sex på morgonen till nio, ändå ganska skönt, inventering!
sen blir det kycklingsallad & mys med juni, lisa & henns mamma :)

var snäll & köpte hem lite till min älskade bror, han behöver massa stöd nu från oss!



Kommentarer
Postat av: Emma

mums blev sugen på smörgåstårtan :P

hmm kanske det, när åkte ni? å hur mkt kan biljetten gå på?

2009-08-31 @ 21:15:45
URL: http://emmalona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0