5 september

nu sitter jag här, på bolandsskolan, gjorde min sista svenska c uppgift på tio minuter typ. & om min svenskalärare inte godkänner den, vet jag inte alls vad hon är ute efter. men men..
tänkte gå till monika på en gång & räkna, men hon var inte här, kom ju på. hon kommer när jag ska börja, klockan tio. så nu sitter jag här i biblioteket, väntar på camilla som ska göra mig sällskap hela dagen haha. tänkte passa på att gå in till dansen, prata med aurora hur jag ska syfast mina sidenband på min tåspetsskor, men  det var kolsvart inne på dansen, tinna var hemma så hon kunde inte hjälpa mig heller. så nu sitter jag här i det deprimerande biblioteket..
kan ju passa på att skriva hur min dag ser ut.
klockan tio ska jag börja med matten, sitta till klockan kvart i tre är det sagt, men kanske kan smita ner på stan lite innan så jag & camilla kan gå & prova stövlar vi vill köpa :) jag vill även prova jackan jag tänkt köpa när jag får lön & ett par lila strumpbyxor.. känns redan nu  när jag tänker att min lön jag får kommer typ ta slut på en gång. är skyldig mamma & pappa 2600 kronor, ska köpa ett träningskort på friskis & svettis. 2300 kronor, betala mitt återbesök hos yolla för mina naglar, 450 kr, kommer inte på mer just nu, men vet att det var något mer. men jag tror faktiskt att jag kan få några tusenlappar.. sen vll jag ju även såklart spara, lägga undan, ska öppna ett sparkonto till. ett resekonto & ett flytta hemifrån, så jag är redo när dagen kommer haha. & nu vet jag inte alls hur jag ska göra med att spara pengar till nagelteknolog utbildning, jag menar, måste gå typ tre utbildningar till för att kunna försörja mig som det yrket. så jag vet inte alls hur jag ska göra, är ju faktiskt lite mer inne på polis nu igen..
pappa har pratat med mattias & peter, två poliser som vi känner, bra kompisar till familjen, dom kommer var starka referenser för min del när jag söker :) så det är kul, &  dom tycker verkligen jag ska satsa på det, & jag tror nog att det är det jag gör. men som sagt, måste komma igång & träna inför dom fysiska testerna & skaffa mig ett körkort.
ialla fall, halv fyra idag efter skolan & efter ha förhoppningsvis hunnit kollat på stövlar, så ska jag till yolla på ett återbesök & snygga till mina naglar. efter det vet jag inte om jag åker till daniel eller hem först. min bror har hemmamatch klockan halv åtta som jag vill se & daniel har träning samtidigt, sen åker vi hem till mig & sover..
upp tidigt imorn, åtta tåget sen ta mig till balettakademien, men det ska bli kul så det spelar ingen roll! :)
jag & daniel var ju inne på att resa runt jul, men resorna går MINST på 16 000! vi kollade ju i & för sig den 20, då det är som dyrast. men om daniel väljer att strunta i sin hockey några dagar så kan vi ju åka, jag tar bara ledigt från jobbet. en resa runt den 10 december vore härligt, men vi får se hur det blir med det :)
nu ska jag försöka underhålla mig själv.  kanske hörs sen!
CIAO








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0